احداث بوستان ولایت، فاصله فرهنگی میان شمال و جنوب شهر را کاهش می‌دهد

احداث بوستان ولایت، فاصله فرهنگی میان شمال و جنوب شهر را کاهش می‌دهد

www.BanaNews.irشهردار تهران با اشاره به احداث بوستان ولایت اظهار داشت: 'سعی ما بر آن است تا فاصله فرهنگی و زندگی جنوب و شمال تهران را کم کنیم.'

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف شامگاه سه شنبه در یک گفت وگوی تلویزیونی افزود: در عرصه شهری نهایت  تلاش شده تا تمامی شهر دارای بالاترین سرانه فضای سبز، ورزشی و سایر امکانات گردد.

وی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که از روند توسعه شهر در شمال کاسته شده باشد، بلکه آهنگ سرعت سازندگی در جنوب تهران بیشتر شده است.

قالیباف با بیان اینکه بوستان ولایت در اصل نقش ریه جنوب تهران را برعهده دارد، اظهار داشت: این بوستان، بزرگترین پارک در خاورمیانه محسوب می شود و در نوع خود از اهمیت بالایی برخوردار است. این بوستان علاوه بر فضای سبز دارای فضاهای ورزشی، تفریحی و فرهنگی است.

شهردار تهران ضمن عرض تبریک به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س)، روز زن و همچنین آزاد سازی خرمشهر گفت: این بوستان سال گذشته توسط مقام معظم رهبری با کاشت نهال از پادگان به بوستان تغییر نام یافت و عملیات ساخت و ساز در آن آغاز شد.

قالیباف ادامه داد: سازندگی این بوستان توسط عوامل شهرداری آغاز شد و امروز مفتخر هستیم که توانستیم با حداقل فرصت زمانی، بهره برداری از فاز اول این بوستان را شاهد باشیم.

وی گفت: همانطور که به مردم قول داده بودیم، فاز اول این بوستان را ۶۷ روزه تحویل دادیم که مردم خوب جنوب تهران می توانند از امکانات این بوستان بهره مند شوند.

شهردار تهران با قدردانی از همکاری نیروهای مسلح و سایر ادارات در تخلیه و تحویل پادگان قلعه مرغی به شهرداری افزود: در این بوستان آخرین استانداردهای روز را به کار گرفته ایم و در بخش های مختلف ورزشی، تفریحی، فرهنگی و فضای سبز نهایت دقت شده است.

قالیباف با ذکر اینکه حدود ۳۷۰ گونه گیاهی در این بوستان به کار رفته، اظهار داشت: در این بوستان از انواع گونه های گیاهی برای زیبا سازی آن استفاده شده و نهایت کار کارشناسی صورت گرفته است.

وی افزود: بوستان ولایت دارای شهر بازی مجهز، کتابخانه و دیگر امکانات است و این بوستان از نظر داشته ها در زمره بهترین پارکهای موجود کشور محسوب می شود.

قالیباف با بیان این مهم که ۷۰ درصد این بوستان به فضای سبز مبدل خواهد شد، اضافه کرد: فازهای بعدی این بوستان با کار کارشناسی و تخصصی به پیش خواهد رفت در این زمینه از دست اندر کاران و افراد کارآمد استفاده خواهد شد.

به گفته شهردار تهران، درخصوص ۲۵ درصد الباقی که حدود ۸۰ هکتار می شود در آن یک شهر نمونه اسلامی ایرانی احداث خواهد شد و البته در این شهر کسی ساکن نخواهد شد بلکه از نظر زیر ساختها و تأسیسات شهری، پیش بینی های لازم به عمل خواهد آمد تا انشاالله در آینده از این الگو بتوان در امر شهرسازی تهران و سایر نقاط کشور بهره لازم را برد.

شهردار تهران با تأکید بر این موضوع که کیفیت را فدای کمیت نمی کنیم، گفت: اساس کار شهرداری بر پایه سه محور سرعت، دقت و صحت استوار است و بر پایه این سه محور شهرداری توانسته در این بوستان حدود ۴۷ کیلومتر بهترین جدول و ۴۵ هزار تن آسفالت مناسب استفاده کند و بهترین گونه های درختی و گیاهی به کار ببرد و در آبیاری نیز برای صرفه جویی در مصرف آب، علاوه بر استفاده از آبهای سطحی از سیستم قطره ای نیز بهره گیری لازم را داشته باشیم.

وی گفت: این پادگان به دلیل اینکه نخستین فرودگاه ایران محسوب می شد، به همین دلیل برج مراقبت و پروازی پادگان حفظ و مرمت شده است که در بخش وزرشی و تفریحی بانوان قرار دارد و در این پارک حدود ۶۷ هزار متر مربع فضابرای بانوان عزیز اختصاص یافته است.

قالیباف با بیان اینکه بیش از سه هزار توقفگاه خودرو در این بوستان در نظر گرفته شده، افزود: در این بوستان به دلیل آنکه در محاصره بزرگراههای مختلف است، دور تا دور آن حدود هفت کیلومتر جاده کند رو احداث شده تا شهروندانی که از بوستان می خواهند استفاده کنند، موجب کندی حرکت در بزرگراهها نشوند و با ورود به کنار گذر بوستان و توقف در توقفگاههای رایگان در بوستان از وسایلی همچون دوچرخه، درشکه و اسکیت در بوستان لذت کافی را ببرند.

قالیباف در ادامه گفت: در بوستان ولایت برای کودکان نیز شهری را اختصاص داده ایم که کودکان، مسؤول اداره آن هستند و تمامی زیر ساختهای شهری را دارا است و کودکان با حضور در آنجا در اصل آمورزش لازم را می بینند و این شهر به نوعی کارگاه اموزشی برای کودکان محسوب می شود.

شهردار تهران ضمن تشکر از عوامل و مدیران شهری افزود: در آینده نزدیک موزه هوایی و باغ موزه دفاع مقدس نیز به بهره برداری خواهد رسید و در باغ موزه دفاع مقدس امکانات قابل استفاده جانبازان و معلولان پیش بینی شده است.

قالیباف در خصوص افتتاح پروژه ها و تقلیل زمان بهره برداری از طرحهای شهرداری گفت: باید در ساخت و ساز ها روحیه جهادی زمان دفاع مقدس را داشت و کندی حرکت در ساخت و ساز را کنار بزنیم و قدر مسلم شهرداری توانسته با همکاری عوامل شهرداری اکثر پروژه ها را با سرعت قابل قبول به پیش برد .

وی گفت: در زمان حاضر شهرداری با داشتن اعتبارات لازم می تواند به اهداف نقطه گذاری شده خود همچون ساخت مترو و تونل های ارتباطی در کمترین زمان ممکن دست یابد .

شهردار تهران در خصوص حمل و نقل شهر تهران افزود: ۵۶ درصد بودجه شهرداری تهران به بخش حمل و نقل اختصاص دارد و تمام تلاش شهرداری این است که بخش مترو و اتوبوس های تندروی خود را افزایش دهد تا مردم با رغبت بیشتری از وسایل عمومی استفاده کنند .

قالیباف با تأکید بر اینکه اعتبارات مترو توسط دولت پرداخت می شود، تصریح کرد: شهرداری می تواند سالانه ۳۰ کیلومتر مترو تحویل دهد و هم اینک به طور میانگین در دو سال اخیر در بخش مترو پیشرفتهای شایان توجهی داشتیم به طوری که حدود ۵۵ کیلومتر ساخت و ساز در بخش مترو احداث شده است.

به گفته وی، در زمان حاضر نیاز تهران به مترو ۲۱۸ کیلومتر است که فقط ۱۲۵ کیلومتر آن وجود دارد و با اختصاص اعتبار لازم می توانیم طرح توسعه مترو را با سرعت بیشتری به پیش ببریم .

 

 

    نظرات