مجلس روند اجرای مسکن مهر را خوب ارزیابی می کند

مجلس روند اجرای مسکن مهر را خوب ارزیابی می کند

www.BanaNews.irسخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی و بویژه اعضای این کمیسیون براساس نقش نظارتی، روند برنامه های طرح مسکن مهر را از آغاز تا مرحله تحویل تحت بررسی دارد و این امر اکنون از وضعیت خوبی برخوردار است .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ' محمد رضا حسین نژاد ' روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بخش های مختلف ایرنا گفت : اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید های میدانی از پروژه های مسکن مهر در اقصی نقاط کشور با نگرانی حادی از نظر تاسیسات زیر بنایی این طرح مواجه نشدند .

وزارت مسکن وشهرسازی از خرداد ماه ۱۳۸۶ طرح مسکن مهر را به مورد اجرا گذاشت و قرار است تا پایان نیمه نخست ۱۳۹۰ مجموع ۹۳۷ هزار واخد مسکونی را تحویل افراد واجد شرایط قرار دهد .

حسین نژاد اضافه کرد : پروژه های مسکن مهر در قالب بلوکهای طبقاتی به مورد اجرا گذاشته شده است و هنگامی که شبکه اصلی انتقال اب به محل احداث این خانه ها برسد دغدغه برطرف می شود و تا آن هنگام هم به شکل اضطراری در داخل پروژه آبرسانی صورت می گیرد.

وی افزود : واحد های مسکونی مهر در سطح کشور از نظر شبکه برق مشکل جدی نداشته اند و انتظار می رود هنگام تکمیل این خانه ها تاسیسات زیر بنایی آن نیز فراهم شود .

دولت در سال ۱۳۸۹ بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال به منظور تامین اعتبار تاسیسات زیر بنایی واحد های مسکونی مهر اختصاص داد .

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با تشریح سه مشخصه بافت های فرسوده شهری که شامل معابر کم عرض ، ریزدانه بودن قطعات مسکونی و نداشتن استحکام بناها می شود ، اظهار داشت : طرح مسکن مهر می تواند ضمن مقاوم و ایمن سازی بناها موجب تامین مسکن مورد نیاز افراد جامعه شود .

طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر زیر نظر بنیاد مسکن اجرا می شود ، برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت سازمان ملی زمین ومسکن مسئولیت را برعهده دارد ، در شهرهای جدید شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و در بافت های فرسوده شهری شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران مسئول است .

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طرح مسکن مهر که از برنامه های بی سابقه در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از آن محسوب می شود ،حرکتی خوب در جهت خانه دار شدن مردم است .

براساس سهمیه های تعیین شده طرح مسکن مهر برای سالهای ۸۹ و ۹۰ در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت ۹۷۰ هزار واحد مسکونی ،در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۲۴۰ هزار دستگاه ، در شهرهای جدید ۳۷۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد و ۲۵۰ هزار دستگاه هم در بافت های فرسوده شهری ساخته می شود .

 

 

    نظرات