آغاز ساخت۴۵۰ خانه با روش سریع ۴۵ روزه

آغاز ساخت۴۵۰ خانه با روش سریع ۴۵ روزه

www.BanaNews.irمعاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این‌که قیمت خرید و فروش ملک و اجاره بها در شهرهای جدید بالا نرفته‌ است، گفت: طرح شناسایی واحد‌های مسکونی خالی از سکنه در شهرهای جدید اجرا نمی‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس جمشید نورصالحی - مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که اجرای طرح شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه مربوط به حوزه معاونت مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد این طرح باید در شهرهایی که تقاضای مسکن زیاد است و خانه‌های خالی وجود دارد، اجرا شود.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت مسکن در شهرهای جدید از افزایش برخوردار نشده است، گفت: قیمت اجاره‌بها نیز در شهرهای جدید بالا نرفته است.

نورصالحی با بیان این‌که ۳۷۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کل کشور در حال ساخت است،‌ تصریح کرد: حدود ۲۰۰ هزار واحد مربوط به شهرهای جدید استان تهران است.

به گفته او بخش عمده واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید تا پایان سال ۹۰ تحویل داده می‌شود.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این‌که ۵۰۰ هزار نفر در شهرهای جدید کل کشور ساکن هستند، اظهار کرد: ظرفیت شهرهای جدید ۵ میلیون نفر است.

وی با اشاره به این‌که با اجرای طرح مسکن مهر دو میلیون نفر در شهرهای جدید ساکن می‌شوند، خاطرنشان کرد: کمبودها و مشکلات زیرساختی شهرهای جدید در حال رفع شدن است و به مرور ظرفیت شهرهای جدید تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره احداث مترو شهر جدید پرند، تصریح کرد: برای افزایش سرعت سهم مربوط به وزارت مسکن و شهرسازی را به سه قسمت تقسیم کرده و در اختیار سه پیمانکار قرار داده‌ایم و بنا شده تا پایان سال برای ریل‌گذاری آماده و تحویل داده شود.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این‌که وزارت راه و ترابری نیز مشغول انجام سهم خود است، گفت: شهرداری چندان فعال عمل نکرده اما مشغول اجرای سهم مربوط به خود است.

وی با بیان این‌که میزان ساخت و ساز در شهرهای جدید مطلوب است، درباره طرح ساخت مسکن سریع گفت: به عنوان پایلوت یک بلوک سه طبقه در مدت ۴۵ روز ساخته شد اما امکان ساخت ۱۰ هزار واحد در ۴۵ روز نیست.

نورصالحی اضافه کرد: ساخت ۴۵۰ واحد مسکن با این روش در شهر هشتگرد آغاز شده که برخی در مرحله نازک‌سازی هستند و کلیه واحدها تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسند.

 

 

    نظرات