ساماندهی مشکل رهاسازی فاضلاب خانگی خیابان رسالت ۸۲ بر عهده آبفا است

ساماندهی مشکل رهاسازی فاضلاب خانگی خیابان رسالت ۸۲ بر عهده آبفا است

ساماندهی مشکل رهاسازی فاضلاب خانگی خیابان رسالت ۸۲ بر عهده آبفا است

شهردار منطقه ۳ مشهد گفت: ساماندهی شرایط رسالت ۸۲ با توجه به ماهیت موضوع که رهاسازی فاضلاب خانگی است، بر عهده آبفای مشهد است و نه شهرداری!
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی شهرداری مشهد، حجت فرقانی با اعلام اینکه عمده معابری که در هنگام بارندگی دچار مشکل هستند، شناسایی شده است گفت: بنا است در سال جاری اقدامات اجرایی متناسب برای کاستن از مخاطرات شهروندان در روزهای بارندگی انجام شود. هرچند برخی از معابر به دلیل عدم اجرای طرح اگو توسط آبفا دچار مشکل است که در این خصوص نامه نگاری و رایزنی‎هایی با این نهاد برای حل معضلات داشته‎ایم.
وی رسالت ۸۲ را یکی از معابر پرحاشیه این روزهای منطقه ۳ عنوان کرد و توضیح داد: این معبر که به حق نارضایتی‎های جدی شهروندان و پیگیری رسانه‎ها را در روزهای اخیر در پی داشته است از مشکل رهاسازی فاضلاب خانگی خیابان شهید یوسف زاده رنج می برد و نه از آبگرفتگی ناشی از بارندگی ها. بنابراین در این زمینه نامه نگاری‌‎ها و درخواست‎های فراوانی به آبفای مشهد اعلام شده تا برای حل این معضل اقدام مقتضی را به عمل آورد.
وی با اعلام آمادگی شهرداری منطقه برای کمک به حل این مشکل گفت: این که گفته می‎شود شهرداری متولی جمع‎آوری فاضلاب رها شده در این معبر است موضوع عجیب و غیرقابل پذیرشی است و مبنای قانونی ندارد ولی شهرداری آمادگی دارد تا برای حل این معضل که شهروندان این محدوده از آن رنج می برند همه نوع همکاری مورد نیاز را با آبفا به عمل آورد.
وی با اعلام اینکه قسمتی از رسالت ۸۲ در برنامه توسعه کانال های جمع آوری آب سطحی شهرداری منطقه ۳ می باشد، گفت: بخش اعظمی از کانال مربوطه اجرا شده است ولی در محل انتهای کانال و محل اتصال به کال دروی بدلیل معارض بودن با قطعه زمینی و بوجود آمدن مشکل مالکیتی و عدم همکاری مالک موفق به اتصال کانال جمع آوری آب های سطحی به کال دروی نشده است. با این همه در ایام بارندگی، اداره خدمات شهری منطقه ۳ با اعزام ۲ دستگاه پمپ خودمکش و یک دستگاه تریلی و عوامل کارگری نسبت به رفع آب افتادگی در زمان بارندگی اقدام می نماید که تصاویر فوق نشان دهنده این موضوع می باشد.
در ادامه رامین رحیمی؛ معاون اجرایی شهرداری منطقه ۳ مشهد نیز در گفت‌وگو با روزنامه خراسان، با تایید شرایط و تایید این که حفر حفره در انتهای رسالت ۸۲، توسط شهرداری انجام پذیرفته است، گفت: تا همین الان هم، شهرداری منطقه برای بهبود وضعیت رسالت ۸۲ و مشکلات مربوط به فاضلاب جاری، اقداماتی انجام داده که خارج از وظیفه اش بوده، منتها به خاطر احترام به درخواست های مردم و رفع مشکلاتشان، قدم برداشته ایم وگرنه فقط جمع آوری آب‌های سطحی مثل باران، جزو وظایف شهرداری است و برای جمع آوری فاضلاب، هیچ وظیفه ای نداریم.
رحیمی با اعلام اینکه صرفاً جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی به عهده شهرداری‌ها است ادامه می‌دهد: در گذشته حجم فاضلابی که در رسالت ۸۲ جاری بود، خیلی بیشتر بود و ما هر چند روز یک بار مجبور به تخلیه آن از طریق تانکرهای جمع آوری فاضلاب بودیم اما با ایجاد یک حفره در انتهای این خیابان، حجم فاضلاب موجود را کاهش دادیم و آن را به سمت زمین های کشاورزی هدایت کردیم که البته قرار بود این آب برای مصارف کشاورزی استفاده نشود و فقط برای راکد نماندن آب در معابر، از زمین های کشاورزی عبور کند. به شخصه فکر می‌کنم با ایجاد چند حفره دیگر، مشکل موقتا حل شود اما اگر مردم این را نمی‌خواهند، ادامه نمی دهیم. چرا که در کل، وظیفه جمع آوری فاضلاب به عهده آبفاست، نه شهرداری.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات