چارچوب‌های فنی و مهندسی طرح توسعه حرم شاهچراغ رعایت شود

چارچوب‌های فنی و مهندسی طرح توسعه حرم شاهچراغ رعایت شود

امام جمعه شیراز گفت: مجریان طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) حتماً باید چارچوب‌های فنی و مهندسی را رعایت کنند.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از ایسنا آیت‌الله «اسدالله ایمانی» نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در جمع مسؤولان طرح توسعه حرم احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گفت:‌ ایجاد فضای فرهنگی و توسعه معنویت مهم‌ترین انگیزه و هدف اجرای طرح توسعه شاهچراغ (ع) است.

وی با بیان اینکه مساجد و اماکن تاریخی واقع در طرح باید به سهولت در دسترس زائران و شهروندان باشد، ادامه داد: شهر شیراز به رغم سوابق دیرینه، فاقد میدان بزرگی برای اجتماعات مردمی است.

امام جمعه شیراز با تأکید بر لزوم حذف خانه‌های فرسوده و آلوده واقع شده در این طرح اظهار کرد: میدان احمدی مقابل حرم مطهر شاهچراغ (ع) باید به طرح مطهر حرم افزوده شده و حرم مطهر از خیابان احمدی به خیابان لطفعلی خان زند متصل شود.

آیت‌الله ایمانی خواستار حفظ فضای مسجد جامع عتیق و حرم سید علاء‌الدین حسین (ع) شد و گفت: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند، کانون توجه باید حرمین مطهر باشد، حتماً باید قداست فضای اطراف حرمین در طرح توسعه مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تقدیر از همراهی و همکاری وزیر مسکن برای اجرای طرح توسعه حرم شاهچراغ خاطرنشان کرد: بهترین طرح‌ها برای توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) باید اجرا شود و مردم هم باید بدانند که اجتماعات خود را در مراکز دینی مثل حرم امامزادگان برپا کنند.

وی خواستار تأمین منابع مالی پایدار برای طرح توسعه حرم شاهچراغ (ع) شد و افزود: مجریان باید حتماً چارچوب‌های لازم از نظر فنی و مهندسی در اجرای طرح رعایت کنند تا طرح جامع و کامل باشد و غربت امامزادگان در این شهر زدوده شود.

 

    نظرات