کاهش قیمت مسکن و اجاره با اتمام پروژه مسکن مهر

کاهش قیمت مسکن و اجاره با اتمام پروژه مسکن مهر

www.BanaNews.irرییس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: با اتمام پروژه‌های مسکن مهر قطعا کاهش در قیمت مسکن و اجاره بها خانه‌ها ایجاد خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از ایسنا محمود محسن‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دولت نهم و دهم با تولید ۴ میلیون واحد مسکن مهر تا پایان دولت دهم بسیاری از عقب‌ ماندگی‌های کشور در خصوص مسکن جبران خواهد شد، اظهارکرد: پس از جبران عقب‌ماندگی مسکن مهر در کشور و اتمام پروژه‌های مسکن مهر ساخت و سازهای شخصی جوابگوی مسکن کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت حدود ۳ میلیون واحد مسکونی در کشور شروع شده است، تصریح کرد: امیدواریم بخشی عمده‌ای از این پروژه‌ها در سال جاری که سال بهار مسکن نامیده شده به بهره‌برداری برسد.

محسن‌زاده با بیان اینکه در شهر بیرجند حدود ۳ هزار واحد بیشتر از مقدار ثبت نام شده ساخته می‌شود، اذعان کرد: این امر نیاز‌های چند سال آینده مسکن شهر بیرجند را تأمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن برای ساخت در استان پیش‌بینی شده است، ادامه ‌داد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد سهمیه سال ۸۹ و مابقی سهمیه سال ۹۰ است.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت حدود ۸۰۰ واحد مسکن دیگر نیاز خواهد بود که ساخت آن در برنامه سال ۹۱ لحاظ شده است، افزود: در کل استان برای حدود ۲۰ هزار واحد تا کنون پروانه ساخت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۸ هزار و ۱۷۱ واحد پی‌سازی شده است، گفت: حدود ۱۴ هزار و ۴۷۸ واحد اتمام اسکلت، ۱۱ هزار و ۸۸۴ واحد اتمام سقف و ۸ هزار و ۶۹۴ واحد سفت کاری انجام شده است.

محسن‌زاده با بیان اینکه حدود ۳ هزار و ۳۲۹ واحد در استان اتمام نازک ‌کاری شده است، گفت: از این تعداد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در دو مرحله تحویل متقاضیان داده شده است.

وی با بیان اینکه شاخصه‌هایی نظیر کاهش طبقات و پیش به سوی ویلایی شدن ساختمان‌ها، صنعتی کردن ساخت و ساز، رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان در تمامی واحدهای مسکن مهر، کم کردن هزینه‌های ساخت و ساز در پروژه‌های مسکن مهر رعایت شده است، اذعان کرد: حدود ۸ هزار واحد برای ساخت صنعتی با انبوه سازان قرار داد بسته شده است.

تحویل هزار واحد مسکن در تیرماه جاری در استان

رییس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: در تیرماه سال جاری حدود هزار واحد مسکن در استان تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر واحد مسکن در واحدهای صنعتی با آسانسور ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع، صنتعی‌ساز ۳۱۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع و سنتی‌ساز ۳۰۰ تومان به ازای هر مترمربع خواهد بود، ادامه داد: مبلغ آورده متقاضیان به صورت کسر میزان مبلغ تسهیلات بانکی از کل مبلغ تمام شده یک واحد خواهد بود.

محسن زاده با بیان اینکه ثبت نام برای مسکن مهر به صورت روزانه ادامه ‌دارد، گفت: امیدواریم تا پایان سال آینده تمام نیازهای مسکن استان را برآورده کنیم.

وی با بیان اینکه تولید و عرضه بیشتر مسکن موثرترین عامل کاهش قیمت واحدهای مسکونی و مبلخ اجاره بها است، اذعان کرد: امیدواریم با ساخت واحدهای جدید مسکن در استان بتوانیم شاهد تاثیر جدی در قیمت مسکن مهر و مبلغ اجاره بها در استان باشیم.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه وظیفه اولیه و اصلی نظارت بر طرح‌های مسکن برعهده ناظرین نظام مهندسی است، افزود: در بحث مقاوم سازی ساختمان‌ها اگر تخلفی وجود داشته باشد سازمان مسکن و شهرسازی با آن برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای بازسازی بافت فرسوده شهر یک نگاه همه جانبه دولتمردان و همکاری جدی مردم را می‌طلبد گفت: در طرح فرزان شهر بیرجند بازسازی آن شروع ولی به دلیل عدم سرمایه‌گزاری بخش خصوصی و مردم این طرح به صورت کند پیش می‌رود.

محسن زاده با بیان اینکه برای احیای بافت فرسوده در سطح شهر تسهیلاتی همانند مسکن مهر داده می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از احیای بافت فرسوده انجام طرح نوین شهرسازی، ایمن سازی ساختمان‌ها و ساخت درست معابر است.

 

 

    نظرات