دولت باید سالی ده درصد از بافت های فرسوده را احیا کند

دولت باید سالی ده درصد از بافت های فرسوده را احیا کند


دولت باید سالی ده درصد از بافت های فرسوده را احیا کند

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی در نشست علنی (یکشنبه ۱۹ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارشی از طرح ملی مسکن با بیان اینکه امروز وضعیت مسکن کشور در شرایط بحران قرار دارد گفت: امروز از مسکن به عنوان موتور محرکه اقتصاد نام برده می شود و ۳۰ درصد اقتصاد به حوزه مسکن بازمی گردد.در همین حال فقط ۸ درصد تسهیلات بانک ها در حوزه مسکن است، بنابراین افزایش سقف تسهیلات مسکن یکی از ضرورت هایی است که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.
رضایی کوچی اظهار کرد: تسهیلات مسکن در تمام دنیا بالای ۶۰ درصد هزینه مسکن است، این درحالی است که این رقم در کشور ما بسیار پایین تر است. ما نباید فقط یک وزارتخانه را مسئول ساماندهی حوزه مسکن کنیم و همه ارکان دولت باید در این موضوع خود را دخیل بدانند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر عمده نگاه وزارت راه و شهرسازی به شهرهای جدید است، در حالی که این شهرها متقاضیان خاص خود را دارد. مهمترین جایی که دولت باید روی آن سرمایه گذاری کند ولی متاسفانه از آن غافل شده بافت های فرسوده است، در حالی که ما جمعیتی حدود ۱۹ میلیون نفر در بافت های فرسوده داریم.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید سالی ۱۰ درصد از بافت های فرسوده را احیا کند، تصریح کرد: شهرداری ها و مردم در بافت های فرسوده نقش مهمی دارند، بر همین اساس تسهیلات ویژه ای برای این بخش در نظر گرفته شده است، به طوری که تسهیلات ۵۰ درصدی برای ساخت و ساز و باقت های فرسوده در نظر گرفته شد، اما دولت و شهرداری در این زمینه به تعهدات خود عمل نکرده اند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات