طراحی اپلیکیشنی برای ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی/ نیاز به همراهی  ...

طراحی اپلیکیشنی برای ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی/ نیاز به همراهی ...

طراحی اپلیکیشنی برای ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی/ نیاز به همراهی تمام مجموعه های مرتبط با مسائل کارگری

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از طراحی اپلیکیشنی برای ساماندهی و هماهنگی کارگران ساختمانی و فصلی توسط این مجموعه خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در حاشیه بازدید از ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی شماره یک، با بیان خبر بالا خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که دغدغه مدیریت شهری است، ساماندهی کارگران ساده و تخصصی ساختمانی، است که البته در سال های گذشته، در این بخش خدمات خوبی ارائه شده است. در حال حاضر اپلیکیشنی طراحی شده است که برای بهره برداری کامل از آن نیاز به همراهی تمام مجموعه های مرتبط با حوزه کارگری است.
وی ادامه داد، اگر سایر مجموعه‏ های مرتبط به جد پای کار بیایند، با ثبت اطلاعات این افراد در اپلیکیشن، شهروندان می توانند با خیال راحت از هر آدرسی که درخواست داشته باشد، به راحتی و به سرعت به کارگر مورد نیازشان دسترسی پیدا می‎کنند، تا رفت ‌‏و آمدهای غیرضروری حذف شود و ضرورتی نداشته باشد کارگران به شیوه فعلی، که مناسب نیست، منتظر کار باشند.
یعقوبی با بیان اینکه برای نهادینه شدن خانه‎های کارگری، نیاز به همکاری همه سازمان‎ها و ادارات مرتبط است، تصریح کرد: محل مناسبی در اختیار کارگران عزیز قرار گرفته که بسیار هم به محل تجمع قبلی شان نزدیک است، اما استقبال خوبی نمی‎شود و برای این مهم لازم است تمام مجموعه ‏های مرتبط از جمله اداره کار، اتحادیه صنف کارگری، فنی حرفه ای و ... هم خدمات لازم از جمله ارائه آموزش های تخصصی لازم و صدور گواهینامه مهارت، الزام به بیمه کارگران توسط کارفرما و ... را ارائه نمایند تا با حمایت دادستانی و نیروی انتظامی بتوانیم ساماندهی کارگران را به نحو مطلوب انجام دهیم.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد ضمن اشاره به اینکه تاکید مدیریت شهری، سرو سامان دادن به وضع موجود است، اضافه کرد، آمادگی داریم در صورتی که سایر مجموعه های مرتبط، وظایفشان را در این خصوص اجرایی نمایند، با رفع اشکالات و نیازهای احتمالی این مرکز، در نقاط دیگر شهر هم که ضرورت احداث مراکز ساماندهی جدید باشد همکاری نماییم تعبیه شود و بتوانیم به وضعیت فعالیت این عزیزان سامان دهیم و به عنوان اولین کلانشهر پیشرو در این زمینه گام بردارد.
یعقوبی ادامه داد: در کنار این برنامه ها می بایست با ایجاد زیرساخت مناسب، اعتماد شهروندان را نیز جلب نمود تا فقط از طریق این دفاتر اقدام به بکارگیری کارگران مورد نیازشان نمایند.
مهین ساعدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات