پاسخگویی غیرحضوری در منطقه ۱۲، گامی جدی در راستای تحقق شهر هوشمند/  ...

پاسخگویی غیرحضوری در منطقه ۱۲، گامی جدی در راستای تحقق شهر هوشمند/ ...

پاسخگویی غیرحضوری در منطقه ۱۲، گامی جدی در راستای تحقق شهر هوشمند/ مزایای پاسخگویی غیرحضوری برای شهروندان باید قابل لمس باشد

صبح امروز معاون برنامه‎ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در جلسه نقد و بررسی طرح پاسخگویی غیرحضوری به شهروندان در منطقه ۱۲ حاضر شد و به اتفاق شهردار منطقه به تجزیه و تحلیل فرآیندها پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ شهریار آل شیخ در ابتدای این جلسه تاکید کرد: همواره تغییر با مقاومت روبه‎رو می‏شود اما توسعه مسیر خود را طی می‎کند.
وی خاطرنشان کرد: هر طرحی در ابتدا دارای مزایا و معایبی است که باید در یک پایش علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و بسترهای لازم برای کاهش آسیب‎های احتمالی پیش بینی گردد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی گفت: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‏های نوین آرزوی بسیاری از کلانشهرها است، اما اقتضاعات و الزاماتی نیاز دارد که بسیاری از شهرها فاقد این زیرساخت‎های لازم و الزامات است.
وی افزود: خوشبختانه مدیریت شهری اراده لازم برای انجام این مهم را دارد و از حیث زیرساخت ها نیز شهر مشهد در این زمینه پیشرو است.
آل شیخ در بخش دیگری از سخنان خود بر نتیجه محور بودن این طرح تاکید کرد و اظهار داشت: هدف نهایی در اجرای این طرح افزایش سرعت، دقت و کیفیت پاسخگویی به شهروندان به لحاظ شکلی و محتوایی است. این در حالی است که اگر این دستاوردها برای شهروندان قابل لمس و ارزیابی باشد نشانه ی موفقیت این طرح است، در غیر این صورت باید فرآیندها مجدداً بازنگری و اصلاح شود.
معاون برنامه‎ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد از تهیه نرم افزاری سخن گفت که به مدد نرم افزار تهیه شده نیازهای یک شهروند به صورت یک بسته ی کامل فراهم آمده است. در این نرم افزار نحوه عضویت در باشگاه شهروندی، کیف پول الکترونیکی، خدمات تاکسی و حمل و نقل عمومی، نقشه شهر و ... پیش بینی گردیده است.
آل شیخ ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح گامی جدی در راستای تحقق شهروند الکترونیک و شهر هوشمند برداشته شود و شهرداری منطقه ۱۲ با اعلام آمادگی برای اجرای آزمایشی این پروژه نشان داد که اراده ی جدی برای توسعه پایدار و افزایش رضایت مندی مردم دارد.
وی در پایان گفت: بی شک ممکن است در راستای اجرای این طرح برخی اختلالات جزئی به وجود آید که البته هدف ما از اجرای آزمایشی شناسایی این قبیل آسیب هاست.
شهردار منطقه ۱۲ نیز اظهار داشت: امیدواریم با اجرای طرح پاسخگویی غیرحضوری به شهروندان موجبات افزایش رضایتمندی مردمی فراهم آید و الگویی موفق شود.
علی زینت بخش تصریح کرد: در این طرح کاهش سفرهای درون شهری، سرعت و دقت در پاسخگویی و ایجاد وحدت رویه منجر به افزایش ضریب سلامت اداری خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات