دولت حمایت کند همه موتورسیکلت‌های شهر برقی می‌شود

دولت حمایت کند همه موتورسیکلت‌های شهر برقی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم حمایت دولت برای اجرایی شدن طرح «بفرمایید موتور برقی»، گفت: برای اجرایی شدن این طرح مقرر شده دولت، تسهیلات ویژه‌ای به شرکت‌های مربوطه ارائه کند، اما اجرای این تسهیلات تا کنون عملیاتی نشده است.

علیرضا صلواتی اظهار کرد: در چند سال اخیر پیگیری‌های زیادی برای اجرای طرح «بفرمایید موتور برقی» با همکاری چند شرکت برند داخلی معتبر از جمله کویر موتور، جهان رو و دیگر برندهای معتبر داخلی انجام داده است و مقرر شده این شرکت‌ها تعداد انبوهی موتور برقی به همراه تسهیلات، به مردم ارائه کنند.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این تسهیلات به صورت وام قرض‌الحسنه است که همراه با خدمات پس از فروش به خریداران ارائه می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: برای اجرای کامل طرح «بفرمایید موتور برقی» وجود ایستگاه‌های شارژ در بخش‌های مختلف مرکزی و تاریخی شهر لازم است که به همین منظور ۵۰ ایستگاه شارژ طراحی شده تا پس از اجرایی شدن این طر ح و برپایی ایستگاه‌ها دغدغه شارژ برای متقاضیان موتورهای برقی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به نوسانات ارزی در سال‌های اخیر اظهار کرد: نوسانات ارزی که در دو سال اخیر بر جامعه سایه افکنده، باعث افزایش دو تا سه برابری قیمت موتورهای برقی شده است از این رو با افزایش موانع موجود در تامین مواد اولیه، شرکت‌ها نیز از تولید انبوه این موتورها خودداری می‌کنند، به همین علت اجرایی شدن این طرح نیز در این دو سال به تعویق افتاده، اما پیگیری‌ها در خصوص توسعه استفاده موتورهای برقی همچنان ادامه دارد.

صلواتی گفت: افزایش قیمت‌ها نه تنها بر شرکت‌ها بلکه برتوان خرید مردم نیز تاثیر گذاشته و باعث کاهش تقاضا شده است، اما دنبال این هستیم که طرح خوب و جامعی در این رابطه همانند طرح بفرمایید دوچرخه، به مردم ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت حمایت کند که صرفاً مادی و اعتباری نیست و بیشتر در حوزه سیاستگذاری و تسهیل ورود مواد اولیه و برطرف کردن موانع تولید در کارخانجات است، قول می دهیم با هماهنگی نهادهای فرداستی از جمله استانداری اصفهان، نیروی انتظامی و صداسیما همه موتورهای شهر برقی شوند، این هدف دور از دسترس نیست و تجربه آن در دیگر کشورهای در حال توسعه با موفقیت انجام شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات