پاکبانان، همیار آتش نشانان در مواجهه با حریق می شوند

پاکبانان، همیار آتش نشانان در مواجهه با حریق می شوند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: این سازمان با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و با بهره گیری از تخصص مدرسین آن سازمان اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش اصول اطفای حریق برای پاکبانان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، خوشبخت ادامه داد: با توجه به حضور پاکبانان زحمتکش در سطح شهر واهمیت آموزش آتش نشانی به آنان، با همکاری سازمان آتش نشانی شهرداری، از پاکبانان متقاضی داوطلب آتش نشان ثبت نام  به عمل آمد. باتوجه به اینکه پاکبانان داوطلب آتش نشان این سازمان موظف به گذراندن این دوره ها هستند، آموزش های لازم در مورد ایمنی و اطفای حریق به آنها داده شد.
وی ضمن اشاره به برگزاری آموزش اطفاء حریق برای رانندگان در سال گذشته، صیانت از سلامت کارکنان و شهروندان را مهمترین هدف این سازمان در خدمت رسانی دانست و تصریح کرد: با توجه  به فعالیت یک هزار و ۶۰۰ پاکبان که ارتباط مستقیم با شهروندان در سطح شهر دارند، چنانچه این تعداد پاکبان، آموزشهای لازم در زمینه اطفای حریق را  ببینند می توانند در کمک رسانی به سایر ارگان ها در زمان وقوع آتش سوزی های باغات و حرائم نقش بسزایی داشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز محتوای دوره مذکور را آموزش پیشگیری از حریق، روش استفاده از خاموش کننده های دستی و آتشکوب، اتخاذ روش مناسب در مقابله با حریق و با اهداف ارتقاء سطح عملکرد پرسنل در مواجهه با حریق و صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از حریق عنوان کرد.
خوشبخت با بیان اینکه این سازمان دارای بزرگترین واحد HSE  در شهرداری های کلانشهرهای کشور است، یادآور شد: با نظارت کارشناسان اجرایی و HSE سازمان، تجهیز تمام شرکت های طرف قرارداد این سازمان به آتشکوب، کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه  انجام و تمهیدات مناسب در ادامه این دوره ها جهت انجام آموزش کمک های اولیه صورت گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات