درخواست تعاونی‌های مسکن مهر کردستان

درخواست تعاونی‌های مسکن مهر کردستان

www.BanaNews.irمدیرعامل اتحادیه مسکن مهر استان کردستان، افزایش میزان تسهیلات بانکی، ایجاد پارکینگ اختصاصی برای واحدهای مسکونی و تسریع در شروع فعالیت دستگاه‌های خدمات‌رسان را از نیازهای اصلی و مهم واحدهای مسکونی مهر در این استان اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) صادق شریفی در جریان برگزاری شورای مسکن استان در سنندج به پایین بودن توان مالی اعضای تعاونی‌های مسکن مهر استان اشاره کرد و افزود: اغلب اعضای این تعاونی‌ها از اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند که نیاز به حمایت‌های بیشتر دولت دارند.

وی با اشاره به پایین بودن میزان آورده اولیه اعضای تعاونی‌های مسکن مهر از مسوولان بانک‌ها خواست میزان تسهیلات اعطایی را افزایش دهند.

شریفی با اشاره به اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی مهر به صورت نیمه صنعتی ۲۲۰‌میلیون ریال و برای صنعتی ۲۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود، گفت: درخواست اعضای تعاونی‌های مسکن مهر افزایش ۳۰میلیون ریالی رقم تسهیلات است تا مشکلات اعضا برطرف شود.

ازسوی دیگر، تامین پارکینگ طبقاتی برای این واحدها الزامی است و شهرداری‌ها و دولت باید این مساله مهم را در نظر گیرند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر استان کردستان با احتساب پارکینگ، قیمت تمام شده هر واحد مسکن مهر افزایش می‌یابد و قیمت تمام شده هر واحد مسکونی مهر در حال حاضر بین ۳۳۰ تا ۳۵۰‌میلیون‌ریال است.وی همچنین خواستار آزاد کردن تسهیلات بانکی براساس پیشرفت فیزیکی واحدها شد.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان کردستان نیز در این جلسه به تشریح وضعیت موجود مسکن مهر استان پرداخت و گفت: ۳۰هزار واحد مسکن مهر در استان پروانه ساخت دارد، ۲۷هزار واحد در مرحله پی‌سازی، ۱۵ هزار واحد در مرحله اسکلت، ۱۲ هزار و ۷۰۰واحد اتمام سقف، ۱۱ هزار واحد در مرحله سفت کاری و هشت هزار واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.محمد رسولی با اشاره به اینکه تا پایان خردادماه عملیات احداث شش هزار واحد مسکن مهر در استان به اتمام می‌رسد، گفت: این واحدها در مرحله ایجاد زیرساخت‌های آب، برق و گاز قرار دارند.

 

 

    نظرات