فرهنگسرای الغدیر با حرکت زیبای «هدیه کاکتوس در برابر ۲ کیلو کاغذ باطله» همراه شد

فرهنگسرای الغدیر با حرکت زیبای «هدیه کاکتوس در برابر ۲ کیلو کاغذ باطله» همراه شد

به گزارش شهریار ، فرهنگسرای الغدیر در کنار دیگر مجموعه‌های فعال این حوزه اقدام به جمع آوری کاغذهای باطله کرده تا شهروندان تبریزی روزنامه ها و کاغذهای باطله و دفترچه های تمام شده و... را دور نریخته و آنها را از سایر زباله ها جدا کرده و با مراجعه به فرهنگسرای بزرگ الغدیر و تحویل آن کاغذ باطله ها از این مجموعه در برابر ۲ کیلو کاغذ باطله ۱ گلدان کاکتوس هدیه بگیرند.

عموم شهروندان می توانند به این حرکت زیبا که در راستای حفظ محیط زیست و طبیعت زیبای اطرافمان صورت می گیرد پیوسته و با جمع آوری کاغذهای خود به آدرس تبریز میدان ستارخان، خیابان شهید قره باغی، فرهنگسرای بزرگ الغدیر مراجعه کنند و کاکتوس خود را هدیه بگیرند.

محیط زیست هدیه و موهبت الهی است که حفاظت از آن نخستین وظیفه بشر و شاید مهمترین رسالت انسان باشد. محیط زیست سالم نه تنها به سلامت انسان کمک میکند، بلکه امکان بهره برداری مناسب از مواهب الهی موجود در آن برای رفع نیازهای بشری را فراهم می سازد و از این رو حفاظت از محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخورداراست. اما بشر با فعالیت های اقتصادی خود، همواره نسبت به حفظ محیط زیست بی اعتنا بوده، تا جایی که امروزه آلودگی زیست محیطی به یکی از بلایایی تبدیل شده است که گریبان بشر را گرفته است.

با نگاهی گذرا به زندگی روزمره خود متوجه می شویم که روزانه چقدر پسماند به محیط زیست خود تحویل می دهیم. از شیشه و پلاستیکهای شیرمصرفی صبحگاهی گرفته تا کاغذهایی که به روشهای گوناگون برای خواندن و نوشتن یا بسته بندی کالاهایی که خریداری میکنیم مورد استفاده قرار داده و سپس به سطل زباله می ریزیم، همه از محصولات قابل بازیافت می باشند.

این اقدام در راستای مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در زمینه همکاری پیرامون تفکیک پسماند خشک جلب شود باید سطح اطلاعات و آگاهی مردم در زمینه بازیافت افزایش یابد، یعنی مفهوم صحیح و کامل بازیافت باید به وضوح روشن شده تا نگرش ها تغییر پیدا کند. بهتر است بدانیم برای تهیه هرتن کاغذ نیاز به قطع ۱۷ اصله درخت است.

اگر هرشخص کاغذهای باطله خود را در طول یک سال جمع کند معادل ۵/۱اصله درخت خواهد بود و اگرهمه ما ایرانیان این کار را انجام دهیم از قطع ۱۰۰میلیون درخت درطول یک سال جلوگیری کرده ایم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات