برای اولین بار در شهرداری کرمان بانک اطلاعات مکانی راه اندازی می شود

برای اولین بار در شهرداری کرمان بانک اطلاعات مکانی راه اندازی می شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان گفت:به زودی و برای اولین بار در شهرداری کرمان بانک اطلاعات مکانی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، حیدر هادی‌‏زاده از مطالعه، طراحی و راه اندازی بانک اطلاعات مکانی یا پایگاه داده مکانی(Spatial database یا Geodatabase)تحت GIS در شهرداری کرمان در راستای ایجاد رصدخانه شهری، با همکاری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان خبر داد.

وی افزود:‌بانک اطلاعات مکانی مجموعه‌ای ساختار یافته‌ از داده‌‌های مکانی و توصیفی است که به صورت منسجم بر اساس قوانین رابطه ای -شی گرا (Object Relational) بهم مرتبط بوده و جهت کاربردهای مختلف در کنار یکدیگر ذخیره‌ شده‌‌اند.

وی تصریح کرد: این بانک یک پایگاه داده مکانی است که حجم عظیمی از داده های مکانی را مدیریت نموده و آن را با تعداد نامحدودی از کاربران جهت انجام قابلیت‌‏های نمایش، ایجاد، اصلاح، ذخیره‌‌سازی، آنالیز و پردازش‌های مکانی به صورت همزمان به اشتراک می‌گذارد.‌ این نوع بانک‌های اطلاعاتی بر اساس اصول سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) در ترکیب با GIS مدیریت می‌شوند. در حقیقت DBMS ‌به عنوان یک کنترل مرکزی روی تمام فعل و انفعالات بین پایگاه داده و برنامه‌های کاربردی که به نوبه خود با کاربر در تقابل است عمل می‌کند.

هادی زاده ادامه داد: از دلایل اصلی که ایجاد بانک اطلاعات مکانی را ضروری می‌سازد، سازماندهی نامنظم و بدون برنامه اطلاعات مکانی و توصیفی در واحدهای مختلف می باشد، به نحوی که هر کارشناس سیستم اختصاصی خود را داشته و تمامی فایل های مورد نیاز را نیز در این سیستم ذخیره و با استفاده از نرم افزارهای مختلف تحلیل می نماید. این امر در دراز مدت باعث افزونگی اطلاعات در سیستم کارشناسان، کاهش دسترسی همه به اطلاعات، افزایش حجم زاید اطلاعات، نبود امنیت در حفظ اطلاعات،عدم بروز رسانی منسجم اطلاعات و عدم مدیریت یکپارچه اطلاعات می گردد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان، قابلیت نسخه‌بندی (Versioning) اطلاعات را یکی دیگر از مزایای مهم راه اندازی بانک اطلاعات مکانی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به نیاز به ایجاد تغییرات بر روی یک نقشه شهری و در نتیجه ایجاد نسخه‌های متعدد، با این قابلیت به تعداد تغییرات انجام شده سابقه ای از آن را در اختیار خواهیم داشت.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید hadizadeamar.png
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات