استفاده از تجارب پیشکسوتان برای عبور از چالش های بخش آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در اولین جلسه اتاق فکر این شرکت بر لزوم استفاده از تجارب پیشکسوتان برای عبور از چالش های بخش آب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن رضوی" در اولین جلسه اتاق فکر که با حضور مدیران و پیشکسوتان این شرکت تشکیل شد، گفت: اتاق فکر به منظور آینده نگری برای تامین و توزیع آب پایتخت و همچنین پیدا کردن راهکاری برای چالش های بخش آب استان تشکیل شده است تا با استفاده از تجارب پیشکسوتان قدمی در جهت حل معضلات پیشرو برداشته شود.

وی افزود: ما در صددیم تا با همفکری مدیران و کارشناسان فعلی و همچنین پیشکسوتان بخش آب گزینه هایی بهتر و اجرایی تر از نظر فنی و اقتصادی انتخاب کنیم تا از منابع در اختیار به بهترین شکل ممکن بهره برداری به عمل آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه طرح های فعلی در دست اجرا جزو پروژه های پیچیده محسوب می شود، تصریح کرد: با توجه به محدودیت های مالی و فنی به هنگام اجرای پروژه ها، برگزاری چنین هم اندیشی هایی می تواند به رفع معضلات کمک کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از موضوعات فعلی در دهه ۵۰ توسط مشاوران و پیمانکاران مورد بحث قرار گرفته است، گفت: بنابراین با توجه به وجود برخی اشتراکات می توان با به کارگیری تجارب پیشکسوتان، نتایج را به روزرسانی کرد و از آنها در پروژه های فعلی استفاده نمود.

رضوی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت ظرفیت های انتقال آب های سطحی سدهای تامین کننده آب به استان تنها انتقال ۷۰ درصد از تخصیص های مصوب وزارت نیرو وجود دارد که با تکمیل پروژه های در دست اجرا از تمام تخصیص مصوب استفاده می شود تا در آینده برای تامین آب استان دچار مشکل نشویم.

وی خاطرنشان کرد: کشور برنامه کلان دارد و نمی توان از این برنامه عدول کرد اما استان تهران با مسائل خاصی مواجه است که برنامه خاص خودش را می طلبد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه باید نسبت به موضوعات بهره برداری توجه بیشتری صورت گیرد، یادآور شد:  اجرای کامل پروژه ها و بهره برداری بهینه از آنها می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

در ادامه این نشست پیشکسوتان و مدیران هر یک در خصوص شیوه تداوم برگزاری نشست های اتاق فکر مطالبی بیان نموده و بر تعیین سیاست ها و اولویت ها، توجه به طرح جامع آب و به روزرسانی آن، تشکیل کمیته های تخصصی در زمینه طرح و بهره برداری، فرهنگسازی و مدیریت مصرف تاکید شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات