جمالی نژاد اعلام کرد: پرداخت ۸۱درصد اعتبارات کل دوران فعالیت دهیاری ها در شش سال اخیر/ فعالیت ۲۵۷۶ دهیار زن/ صدور مجوز تاسیس ۳۷ هزار و ۵۹ دهیاری از سوی وزارت کشور تا کنون

جمالی نژاد اعلام کرد: پرداخت ۸۱درصد اعتبارات کل دوران فعالیت دهیاری ها در شش سال اخیر/ فعالیت ۲۵۷۶ دهیار زن/ صدور مجوز تاسیس ۳۷ هزار و ۵۹ دهیاری از سوی وزارت کشور تا کنون

معاون عمران و توسعه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی دهیاری‌ها در سال ۱۳۸۲تا خاتمه سال گذشته حدود ۱۹هزار میلیارد تومان اعتبارات متمرکز (ملی و استانی) به آنها پرداخت شده، اعلام کرد: ۸۱ درصد این اعتبارات در طول دولت یازدهم و دوازدهم بین دهیاری ها توزیع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد شنبه ۲۵ خرداد با بیان خبر فوق در حاشیه سفربه استان گیلان افزود: از ابتدای راه‌اندازی دهیاری‌ها تاکنون بیش از ۱۶ هزار و۶۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی متناسب با وظایف دهیاری‌ها و ویژگی‌های مناطق روستایی به دهیاری‌های کشور واگذار شده که از این تعداد، ۴۱۶۳ دستگاه مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: طی دو سال گذشته در قالب پرداخت تسهیلات بانکی به ۵۸۵ طرح درآمدزای دهیاری‌ها، اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که منجر به ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و فراهم شدن زمینه اشتغال حدود ۱۵۶۳ نفر در روستاهای کشور شده است.

وی با اشاره به افزایش گسترش حضور زنان در عرصه مدیریت روستایی اعلام کرد: در حال حاضر ۲۵۷۶ نفر از بانوان کشور به عنوان دهیار مشغول فعالیت هستند که این تعداد در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ۸۸۸ نفر بوده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه تاکنون مجوز تاسیس ۳۷ هزار و ۵۹ دهیاری از سوی وزارت کشور صادر شده است، گفت: پشتیبانی حداکثری از روستاها و شهرهای کوچک و توزیع عادلانه خدمات و امکانات در جهت توزیع متوازن جمعیت از سیاستهای اصلی وزارت کشور است.

وی در خصوص اطلاعات مدیریت روستایی استان گیلان هم گفت: ۱۹۱۱ دهیاری در استان گیلان تاسیس شده که ۱۳۶ دهیار زن در این استان در حال فعالیت می باشند.

وی یادآور شد: میانگین جمعیت روستایی کشور در حدود ۲۶ درصد است که این میزان در استان گیلان ۳۷ درصد می باشد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات