مدیریت صحیح بحران در گرو همکاری دستگاه های اجرایی خدمت رسان است

شهردار کرمان تاکید کرد:

مدیریت صحیح بحران در گرو همکاری دستگاه های اجرایی خدمت رسان است

صبح امروز جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران شهرداری کرمان و کارگروه تخصصی پشتیبانی و خدمات شهری شورای پدافند غیر عامل استان کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، شهردار کرمان در این نشست که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، جمعی از مدیران و نمایندگان نهادها و ارگان های خدمات رسان شهر کرمان و جمعی از مدیران شهرداری کرمان  به میزبانی ستاد مدیریت بحران شهرداری کرمان در سالن سادات مجموعه جنگل قائم برگزار شد ،با بیان اینکه اولین نهاد خدمات رسان در شهر در زمان وقوع بحران، شهرداری‌ها هستند؛ گفت: اقدامات انجام شده در سیلاب های اخیر نشان از این واقعیت است و خوشبختانه شاهد اقدامات خوب شهرداری در این زمینه بودیم.

سید مهران عالم زاده تصریح کرد: مدیریت بحران شهری بر عهده شهرداری است که طی دستورالعمل صادر شده از وزارت کشور در خصوص راه اندازی ستاد مدیریت بحران، ستاد مدیریت بحران با چهار کارگروه تخصصی در شهرداری کرمان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: امروز اولین نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری کرمان است که همزمان با کمیته کارگروه تخصصی پشتیبانی و خدمات شهری شورای پدافند غیر عامل استان برگزار شده است.

شهردار کرمان ابراز امیدواری کرد با همت، همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های خدمت‌رسان، پیشنهادات و اقدامات اجرایی خوبی را ارائه و آغاز کنیم و هم چنین  تدابیر لازم اندیشیده شود  تا بتوانیم در مواقع بحرانی با مدیریت خوب، تعداد تلفات و میزان خسارات را به حداقل برسانیم.

وی از کلیه دستگاه های اجرایی خواست امکانات و توانمندی های خود را به صورت کامل و شفاف در کارگروه‌های تخصصی مربوط در ستاد مدیریت بحران مطرح کنند تا بتوان برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد و در زمان حوادث احتمالی با سرعت بیشتری وارد عمل شد .

در ادامه مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز با بیان اینکه تشکیل ستاد مدیریت بحران شهر کرمان حلقه مفقوده ای بود که خوشبختانه به همت شهردار کرمان راه اندازی و فعال شده است و شاهد اقدامات خوبی توسط این ستاد هستیم، از تلاش های شهردار کرمان در این زمینه تقدیر و تشکر کرد .

سعیدی ادامه داد: استان کرمان یکی از استان های حادثه خیز در بحث بلاهای طبیعی به خصوص زلزله و سیل است بطوری که در یکصد سال گذشته بیشترین حوادث و تلفات و صدمات ناشی از آنها در کشور مربوط به استان کرمان است .

وی ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با این ستاد و آموزش شهروندان برای مقابله با حوادث، خواستار اختصاص ساختمانی مجزا و تجهیزات لازم  به این ستاد شد.

وی با اشاره به وجود چند گسل خطرناک در اطراف شهر کرمان گفت: شهر کرمان در خصوص سیل و زلزله بسیار آسیب پذیر است که باید در دستور کار ستاد بحران قرار گیرد .

سعیدی بر توجه جدی به آموزش، شناسایی نقاط حادثه خیز و بافت فرسوده،راه اندازی بانک اطلاعاتی و تجهیز مناطق شهری به امکانات مورد نیاز در زمان بحران تاکید کرد.

نجمه ابراهیمی نژاد

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید khezrisetadbohranneshast.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید setadbohranneshast.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdarsetadbohranneshast.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات