کارخانه فولاد غرب آسیا افتتاح شد

کارخانه فولاد غرب آسیا افتتاح شد

کارخانه تولید ورق نورد سرد قم "فولاد غرب آسیا" صبح امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از مهر، محمود احمدی‌نژاد ضمن افتتاح این مجتمع صنعتی از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد و با توضیحات مدیران و مهندسین پروژه در جریان میزان و نوع تولیدات و مزیت‌های این کارخانه قرار گرفت.

با بهره برداری از کارخانه تولید ورق نورد سرد فولاد غرب آسیا سالیانه ۵۵۰ هزار تن ورق با ضخامت‌های ۸دهم تا سه میلی متر و با عرض ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلی متر تولید و در اختیار صنایع داخلی و بازار صادراتی کشور قرار می‌گیرد.

این کارخانه در ۳۰ کیلومتری شمال دلیجان واقع در جاده سلفچگان - دلیجان در زمینی به وسعت بیش از ۵۰ هکتار و با زیربنای ۴۰ هزار متر مربع با ۶ خط تولید احداث شده است و ۶۰ درصد تولید آن برای بازار داخلی و ۴۰ درصد آن برای صادرات در نظر گرفته شده است.

طراحی اولیه و تفصیلی این کارخانه و اجرای آن توسط مهندسان ایرانی انجام گرفته و مجموعه سرمایه گذاری صورت گرفته در آن بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان است که ۶۰ میلیارد تومان از این مبلغ از سوی سهامداران، ۴۵ میلیارد تومان از سوی بانک سپه و ۷۲. ۵ میلیون یورو از حساب ذخیره ارزی تامین شده است.

بیش از ۵۰ درصد تجهیزات این کارخانه توسط سازندگان داخلی تأمین شده است که با بهره برداری از این کارخانه برای ۶۲۰ نفر به صورت مستقیم، شغل ایجاد شده است

با حضور احمدی‌نژاد در محل این کارخانه همچنین به صورت همزمان اجرای ۵ پروژه بزرگ صنعتی مجتمع فولادسازی نیزار پارس مرصاد با ظرفیت تولید ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد در سال، فاز دوم فولاد غرب آسیا برای تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن ورق گالوانیزه و ورق رنگی و ۲۰۰ هزار تن فولاد آلیاژی، ‌ایجاد شهرک صنعتی پارس برای استقرار صنایع بالا دست و فرو دست صنایع فولاد و شرکت دلتا صنعت پارس نیزار برای تولید انواع جرثقیل‌های سقفی، ‌ آغاز شد.

 

 

    نظرات