اراده سیاسی رهبران ایران و روسیه مهم‌ترین تضمین توسعه روابط دو کشور است

اراده سیاسی رهبران ایران و روسیه مهم‌ترین تضمین توسعه روابط دو کشور است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سرگی چباتاریف" در نشست خبری مشترک با وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه در پی توسعه روابط گردشگری خود با ایران هستیم، ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز علاقه‌مند به صادرات گوشت قرمز و غلات به ایران هستیم و از طرف مقابل علاقه‌مند واردات کالاهای مورد نیاز خود از ایران همچون میوه‌ و سایر محصولات کشاورزی هستیم.
چباتاریف با اشاره به علاقه‌مندی این کشور برای توسعه گردشگری از طریق دریای خزر، گفت: ما همچنین علاقه‌مند توسعه صنعت حمل و نقل در کریدورهای «شمال و جنوب»، «شرق وغرب» و نیز ایجاد کریدور انرژی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه منطقه قفقاز شمالی روابط تنگاتنگی با ایران داشته است، گفت: در منطقه قفقاز شمالی بخشی از جمعیت به زبان فارسی صحبت می‌کنند و از دیرباز ارتباط تنگاتنگی میان اهالی این مناطق وجود داشته است. مسلما هر چه داشته‌های دو ملت نسبت به یکدیگر هم افزایش پیدا کند روند همکاری‌های نیز توسعه خواهد یافت.
وزیر ناحیه فدرال قفقاز شمالی روسیه در پایان گفت: برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و تجاری موجب تشویق توسعه روابط میان کشورها خواهد شد و مطمئنا اجلاس پانزدهم نیز نقش بسیار اثرگذاری در توسعه روند روابط میان ایران و روسیه خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات