پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در تهران آغازبه‌کار کرد

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در تهران آغازبه‌کار کرد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، اجلاس پانزدهم کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، ظهر امروز یکشنبه در قالب ۹ کارگروه و ۳ کمیته تخصصی به ریاست ۵ کارگروه در سطح معاون وزیر برگزار شد.
در این میان کارگروه‌های صنعت، همکاری‌های استانی، انرژی، حمل و نقل و ICT به ترتیب با ۵۷، ۳۷، ۲۶، ۱۵ و ۹ عضو، بیشترین تعداد متقاضیان حضور در کارگروه‌ها را از سوی طرف روسی به خود اختصاص داده اند.
این گزارش حاکی است، از میان شرکت‌های روس ۴۴ شرکت از شرکت‌ها و هلدینگ‌های مطرح و بنام روسیه که در زمینه‌های مختلف انرژی، واگن و لوکوموتیو، سرمایه گذاری، کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی، پتروشیمی، توربین های حرارتی و تجدید پذیر، فلزات رنگین، صنایع شیمیایی و سلولزی و ... فعالیت می‌کنند، در این اجلاس حضور دارند.
بر اساس این گزارش، برقراری خط پرواز کارگو بین فرودگاه ژوکوفسکی مسکو با اصفهان، تولید مشترک واگن های باری، تولید مشترک توربین های کمتر از ۲۰ مگاوات، تولید مشترک خودروهای سنگین، صادرات گوشت از منطقه قفقاز شمالی به ایران برخی از پروژه های مورد علاقه شرکت های روس جهت مذاکره با شرکت های ایرانی در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی است.
مصوبات این اجلاس، پس از نشست های امروز و فردا به تصویب دبیران کمیسیون مشترک دو کشور رسیده و نهایی می شود.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات