نشست شهرداران گیلان با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: شهرداریها برای تحقق اهداف تعیین شده در بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنند

نشست شهرداران گیلان با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: شهرداریها برای تحقق اهداف تعیین شده در بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ضمن یاداور شدن وظیفه خطیر شهرداران در تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب با اشاره به اتکای کشور به منابع نفتی گفت: برخی شهرداری‌ها ذهنشان صرفاً به سمت بودجه های دولتی است و به این خاطر جهش مورد انتظار در مدیریت شهری اتفاق نمی افتد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ مهدی جمالی نژاد که شامگاه شنبه ۲۵ خرداد در نشست شهرداران استان گیلان سخن می گفت،‌ با بیان اینکه اعطای مزایای دولتی برای یک مدت خاص و محدود است، اظهار کرد: اتکای شهرداری ها به منابع دولتی باعث می‌شود تا توسعه پایدار شهری محقق نشود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر ضرورت بهره‌گیری از تفکر، اندیشه و سرمایه بخش خصوصی تاکید و تصریح کرد: با اقدامات خلاقانه، نوآورانه و ارائه طرح‌های پیشنهادی مبتنی بر اقتصاد دانایی محور، گام‌های موثری در جهت پویایی مدیریت شهری برداشته می شود.

جمالی نژاد با اشاره رغبت بالای بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان گیلان خطاب به شهرداران این استان گفت: باید مسیر را برای حضور بخش خصوصی در استان گیلان بیش از پیش هموار کنید.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گیلان را بواسطه مواهب طبیعی دارای پتانسیل های بسیار بالا دانست و افزود: از مناطق گیلان به عنوان نقطه‌ای از کشور که فرصت های جغرافیایی بالایی دارد باید به صورت بهینه در مسیر ایحاد اشتغال و درآمدزایی استفاده کرد.

وی همچنین خواستار اهتمام ویژه در جذب منابع اعتباری به منظور رفع مشکلات پسماند شد و گفت: متاسفانه حدود ۲ دهه است که استان‌های شمالی با مشکل پسماند مواجه هستند که علیرغم درنظرگرفتن منابع اعتباری در بودجه متاسفانه به واسطه برخی موانع محقق نمی شود.

وی با اشاره به وجود اعتبار هزار میلیارد تومانی در بودجه سال ۹۸ برای استان‌های شمالی گفت: امیدوارم با اهتمام استانداران شمالی و همکاری وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه مشکل پسماند این مناطق با جذب اعتبار درنظرگرفته شده برطرف شود.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با تاکید بر استفاده شهرهای کوچک از تسهیلات اعتباری در مسیر تعریف پروژه‌های درآمدزا افزود: در این خصوص حمایت‌های لازم با اعطای تسهیلات بلندمدت از شهرداری ها انجام می شود.

جمالی نژاد بر ضرورت بهره‌گیری از اعتبارات طرح بازآفرینی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: بازآفرینی شهری یکی از سیاست های تعریف شده از سوی رییس‌جمهوری محترم است که شهرهای دارای بافت فرسوده باید از این ظرفیت بهره‌برداری کنند.

وی همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که بهمن ماه ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، وظیفه شهرداران در فراهم ساختن بسترها و زیرساخت های لازم در جهت تحقق توصیه های هفت گانه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در سطح شهرداری ها را بسیار خطیر ذکر نمود.

جمالی نژاد اضافه کرد: شهرداری ها و شوراها ضمن همکاری و همفکری با صاحب نظران و نخبگان و دستگاه های مرتبط باید برای تحقق توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تلاش ویژه ای داشته باشند تا بتوانند زمینه یک حرکت جهشی در شهرداری و تحقق ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، توزیع عادلانه امکانات و خدمات در تمامی مناطق شهرها، تقویت سازمان های مردم نهاد و افزایش مشارکت های مردمی، بکارگیری ایده های خلاقانه و کارآفرین جوانان و شرکت های دانش بنیان را با نگاه آینده پژوهی فراهم و همچنین بستر لازم جهت تبیین الگوهای بومی مدیریت شهری بر مبنای بازگرداندن هویت تاریخی به شهرها و ایجاد شهرهای انسان محور، دانش مبنا و دوستدار محیط زیست را مهیا نمایند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات