دومین برنامه «شهر دوستدار کودک» برگزار می شود

دومین برنامه «شهر دوستدار کودک» برگزار می شود

دومین برنامه از سری برنامه‌های شهر دوستدار کودک به میزبانی شهرداری منطقه ۸ در پیاده راه وکیل و شهرداری منطقه ۵ در بوستان سعدی واقع در بلوار رحمت شیراز برگزار می‌شود.
ویژه برنامه «شهر دوستدار کودک» که در پیاده‌راه وکیل و بوستان سعدی بلوار رحمت به میزبانی شهرداری‌های مناطق ۸ و ۵ شیراز برگزار می‌شود، فرصت مطلوبی برای آموزش شهروندی و داشتن یک روز خوب و شاد برای کودکان در کنار خانواده در نقاط شهری ایمن ایجاد می‌کند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برگزاری برنامه «گذرهای کودکانه در شهرهای دوستدار کودک» به خبرنگار فارس می‌گوید: در این برنامه تلاش می‌شود تا از تصویر یک شهر کوچک با محوریت کودک در  یکی از عناصر شهری مانند خیابان، بازنمایی شود.
لیلا دودمان می‌افزاید: هدف از اجرای این برنامه، تشویق کودکان و خانواده‌هایشان برای حضور و مشارکت بیشتر در شهر است که در شیراز به عنوان یک کلان‌شهر نیز به آن توجه شده است.
وی با تاکید بر تلاش برای ایجاد گذر کودکانه در شیراز با مشارکت و حمایت شورای اسلامی شهر شیراز اظهار می‌کند: در تداوم اجرای این برنامه در تاریخ ۲۷ خردادماه در گذر تاریخی و فرهنگی وکیل توسط شهرداری منطقه ۸ و در بلوار رحمت به همت شهرداری منطقه ۵ از ساعت ۱۷ تا ۲۰  برنامه‌های شاد و آموزنده‌ای برگزار می‌شود.
دودمان از برگزاری چنین برنامه‌هایی به صورت جهانی در شهرهای دوستدار کودک در تمام دنیا به صورت منظم خبر می‌دهد و اعلام می‌کند: در ماه‌های آتی در سایر مناطق شهری  شیراز نیز برنامه‌های دیگری از همین دست برای کودکان برگزار می‌شود.
وی ضمن تشکر از همکاری معاونت‌های فرهنگی اجتماعی  و حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در برگزاری برنامه شیراز شهر دوستدار کودک عنوان می‌کند: اداره کل بهزیستی شهرستان شیراز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سمن‌ها و فعالان حوزه کودک نیز شهرداری را یاری می‌کنند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه می‌دهد: در این برنامه‌ها تلاش می‌شود تا با ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان، مفاهیمی همچون فرهنگ ترافیک، زندگی آپارتمانی، پسماند و تفکیک زباله و مشاوره و آموزش‌های تخصصی روانشناسی کودک از مجموعه بهزیستی به همراه طرح  پرواز بادبادک‌ها و اتوبوس کتاب از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ارایه شود.
شهردار منطقه ۸ شیراز نیز با تاکید بر در نظر گرفتن مسیر پیاده‌راه وکیل برای برگزاری این برنامه بیان می‌کند: گذر پیاده‌راه وکیل علاوه بر شلوغ بودن از نظر تردد گردشگران و شهروندان به دلیل عدم تردد خودرو، مسیر ایمنی برای برگزاری این برنامه به شمار می‌رود.
مهدی قلندری می‌افزاید: نخستین برنامه شیراز شهر دوستدار کودک، سال گذشته توسط شهرداری شیراز برگزار شد و امسال در دومین برنامه در شهرداری منطقه ۸ میزبان کودکان هستیم.
وی اضافه می‌کند: این برنامه در راستای سیاست‌های شهر دوستدار کودک با همکاری ادارات متولی در امر کودک و نوجوان همچون بهزیستی، هیات ورزش‌های همگانی فارس، مهدهای کودک و ... با اجرای برنامه‌های آموزشی برای کودکان همراه است تا فرهنگ شهروندی نیز به آنها ارایه شود.
مهندس طهماسبی شهردار منطقه پنج نیز پیرامون جایگاه شیراز بعنوان شهر دوستدار کودک گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده  در بوستان سعدی واقع در بلوار رحمت شیراز برنامه شهر دوستدار کودک اجرا می شود.
طهماسبی اضافه کرد: به منظور دستیابی به شهر دوستدار کودک باید برای رده های سنی ۵-۲ سال ۱۲-۶ سال و ۱۸-۱۳ سال در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، خلاقیت، آموزشی، بازی، سرگرمی و ورزشی فعالیت کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات