واحد نخست بخش گاز نیروگاه دالاهو در کرمانشاه به شبکه سراسری متصل شد

واحد نخست بخش گاز نیروگاه دالاهو در کرمانشاه به شبکه سراسری متصل شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با ظرفیت اسمی ۹۱۰ مگاوات و متشکل از دو واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی کلاسF، دو واحد بویلر، یک واحد بخار ۲۹۰ مگاواتی و سیستم خنک‌کاری ACC  است. این نیروگاه با سرمایه‌گذاری شرکت فراب به روشB.O.O   (ساخت، مالکیت و بهره‌برداری) و با هدف تامین بخشی از تقاضای رو به‌ رشد انرژی برق در کشور، در حال احداث است.
احداث این نیروگاه با استفاده از واحدهای جدید با راندمان بالا (۵۶ درصد) صورت گرفته و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، می‌توان به ساخت داخل بودن ۴۹ درصد تجهیزات نیروگاه و طراحی و اجرای سازه خنک‌کن اصلی با پایه بتنی اشاره کرد که در دی‌ماه ۱۳۹۷، به‌عنوان «پروژه برتر بتنی کشور» از طرف مرکز تحقیقات بتن معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.
راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو، علاوه بر کمک شایانی که به افزایش تولید برق در کشور و تامین برق مورد نیاز در پیک مصرف سال ۱۳۹۸ می‌کند، رونق و پیشرفت اقتصادی منطقه غرب کشور و همچنین ایجاد کسب و کار برای جوانان تحصیلکرده بومی را به دنبال دارد.
این نیروگاه پس از نیروگاه سیکل ترکیبی شیرکوه یزد، دومین نیروگاه سیکل ترکیبی احداث‌شده با سرمایه‌گذاری شرکت فراب محسوب می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات