نواقص کوچکی که تیتر یک می‌شوند و اقدامات  ...

نواقص کوچکی که تیتر یک می‌شوند و اقدامات ...

نواقص کوچکی که تیتر یک می‌شوند و اقدامات ارزنده‌ای که مسکوت می‌مانند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری ظهر امروز و در آغاز شصت و دومین جلسه علنی شورا به تشریح مناسبت های هفته جاری پرداخت و در ابتدا با اشاره به روز جهاد کشاورزی، اظهارکرد: این روز یادآور پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) برای آغاز فعالیت این نهاد به‌منظور کمک به روستاهای کشور و به ویژه روستاهای مناطق محروم کشور است.

حیدری با تبریک روز جهاد کشاوری به تمامی فعالان این عرصه، گفت: استان خراسان رضوی رتبه و جایگاه سوم تولیدات کشاورزی در کشور را دارد و این افتخار را به همه تلاشگران عرصه کشاورزی تهنیت عرض می‌کنم.

وی در ادامه به ظهر تلخ عاشورای سال ۱۳۷۳ مشهدمقدس و شهادت زائران در حرم مطهر امام‌رضا(ع) اشاره کرد و افزود: این اتفاق مذموم هیچگاه از خاطره ساکنان این شهر نخواهد رفت؛ روزی که بر اساس یک اقدام تروریستی در امن‌ترین فضای الهی و در حرم مطهر امام‌رضا(ع) تیغ جهل و کینه گلو تعدادی از شهروندان ما را زخمی کرد و تعدادی نیز به شهادت رسیدند.

جمعه، سی و یکم خردادماه، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، مناسبت دیگری بود که رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه به آن پرداخت و تصریح کرد: این روز تاریخی در تقویم به مناسبت سالروز نبرد حضرت علی(ع) با عمرو‌ بن عبدود در جنگ خندق نامگذاری شده است.

حیدری با بیان اینکه فتوت، رادمردی و دستگیری از درماندگان جزو کلید واژه های اصلی فرهنگ پهلوانی در کشور و به ویژه در خطه خراسان است، گفت: یاد پهلوانان بزرگ و نامی این استان همچون اکبر و سلیم خراسانی، یعقوبعلی شورورزی، احمد وفادار، ابوالقاسم سخدری، امین رشیدلمیر، عبدالرضا کارگر، احمد میرزاپور، حمید قشنگ و سایر پهلوانان نامی خراسانی که برای این استان افتخار آفرینی کردند را گرامی می‌داریم.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: بیست و نهم و سی و یکم خردادماه با سالروز کوچ دو تن از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی مصادف شده است؛ مرحوم دکتر شریعتی و شهید دکتر مصطفی چمران که مجاهدت و پایمردی این دو شخصیت بزرگوار و نیز تلاش ایشان در مسیر عدالت‌خواهی و ایستادگی آنها در برابر جهل مقدس و خرافه پرستی برهمگان واضح و روشن بوده است.

حیدری گفت: آنچه را که از زندگی این دو عزیز می‌دانیم و در جریان انقلاب اسلامی نیز تاثیر خود را به جا گذاشته، تلفیق دینداری همراه با مسئولیت اجتماعی و عدم سکوت و رخوت در برابر اتفاقات و رویدادها و مسائلی است که برای مسلمانان در نقاط مختلف ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه نقش شهید چمران در لبنان و شکل‌گیری جنبش امل و مبارزات مردم لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی حاکی از توجه این شخصیت برجسته است، خاطرنشان کرد: این شهید والامقام مجاهدی برجسته و دکتر شریعتی نیز معلمی وارسته بود که در عرصه فرهنگی و جهاد و شهادت تلاش‌های فراوانی داشتند.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس اظهارکرد: تلاش وافر و پرهزینه مرحوم شریعتی در مسیر نهضت اصلاح دینی و ایستادگی وی علی رغم نقدها و دیدگاه‌هایی که وجود دارد، جایگاه بی‌بدیل برای ایشان ترسیم کرده و همچنین خاطرمان هست در نگاه های مرحوم شهید چمران پیرامون برخی از تندروی‌ها و برخوردهایی که در روزهای آغازین انقلاب صورت گرفت، ایستادگی ایشان در مقابل این بی‌اخلاقی ها از ایشان چهره‌ه‌ای اخلاق‌مدار و مردم دار و در عین حال مبارزه را به وجود آورد.

حیدری تاکید کرد: جامعه ما همچنان نیازمند تاثیرپذیری از این دو شخصیت است؛ چه مجاهدت های مرحوم دکتر چمران در عین تخصص و تعهدی که داشته و چه اندیشه‌ای که مرحوم شریعتی در جذب جوانان و توجه آنها به آموزه های دینی با نگاه روشنفکری دینی داشته است.

وی در ادامه صحبت های خود به فرازهایی از مناجات دکتر شریعتی اشاره کرد که در آن آمده است: «خدایا به علمای ما مسئولیت و عوام ما علم، به مومنان ما روشنایی، به روشنفکران ما ایمان، به متعصبین ما فهم و بفهمیدگان ما تعصب، به زنان ما شعور و به مردان ما شرف، به پیران ما آگاهی و به جوانان ما اصالت، به دینداران ما دین و به نویسندگان ما تعهد و به هنرمندان ما درد، به شاعران ما شعور و به محققان ما هدف، به ناامیدان ما امید و به ضعیفان ما نیرو، به فرقه های ما وحدت، به حسودان ما شفا، به خودبینان ما انصاف و به فحاشان ما ادب و به مجاهدان ما صبر را و به مردم ما خودآگاهی ببخش.»

حیدری گفت: این مناجات به نحوی است که گویی مطابق با شرایط امروز ما مطرح شده و اکنون نیز باید آن را بیان کنیم و از خداوند متعال بخواهیم در این مسیر با یاری خود ما را برای اصلاح جامعه همراهی و یاری‌رسانی کند.

رئیس شورای شهر مشهد پس از اشاره به مناسبت های هفته جاری، به مسائلی پیرامون مدیریت شهری و با محوریت حوزه سرمایه‌گذاری پرداخت و گفت: بازگرداندن سرمایه‌گذاران به شهر، تسهیل در مسائل آنها و کمک به حوزه سرمایه‌گذاری یکی از شعارهای شورای پنجم شهر مشهد بوده است؛ فارغ از شرایط حاکم بر کشور و محدودیت‌ها و تنگناهای موجود، تنها راه برونرفت از وضعیت موجود و ایستادگی و مقاومت در مقابل این فشارها، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار است.

حیدری با بیان اینکه این‌روزها بیش از گذشته نیازمند ارج نهادن سرمایه‌گذاران و ارزش و احترام قائل شدن برای آنها هستیم، اظهارکرد: در شرایط بی‌ثباتی بازار که فرار سرمایه‌ را بهمراه دارد، حال اگر سرمایه‌گذاری، دارایی خود را وارد کشور می‌کند، نشان‌دهنده تعلق خاطر او به کشور، استان و شهر خود است لذا دستگاه های مربوطه باید با تسامح و تساهل و نگاهی موسع و همدلانه با مسائل مرتبط به آنها برخورد کنند و در آخرین مرحله از اقدامات قهری استفاده نمایند.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش های وصف‌ناپذیر استاندار محترم خراسان رضوی که بدنبال جذب سرمایه‌گذار و ایجاد در استان و شهر مشهد هستند، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته پیگیری جدی از سوی مدیریت شهری، شهردار و معاون اقتصادی شهرداری برای رفع مشکلی که ایجاد شده بود، مشاهده کردیم که شایسته تحسین است.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس در ادامه از تلاش های جدی دادستانی محترم نیز تقدیر و تشکر کرد و افزود: امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و سرمایه‌گذارانی که به شهر می‌آیند، بتوانند با فراغ خاطر کار خود را دنبال کنند و به جریان اقتصاد شهر و به جریان اشتغال و تحرک اقتصادی کمک نمایند.

حیدری در بخش دیگری به رویکرد مدیریت شهری مشهد در زمینه تغییر چهره مناطق کم‌برخوردار که این روزها نمود عینی پیدا کرده است، اشاره کرد و گفت: از تلاش‌های همکاران خود در شورای شهر و کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار و مدیریت شهری که تلاش کردند این اتفاقات مبارک بتفتد، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی اظهارکرد: در یکی از این پهنه‌ها، محدوده شهید رجایی و شهید باهنر، ظرف سه ماه گذشته حدود ۶ میلیارد تومان پروژه عمرانی عملیاتی و افتتاح شده است که از جمله آنها میتوان به پارک خطی حدفاصل این دو شهرک و آسفالت آن اشاره کرد؛ عملیات روکش آسفالت باند دوم نیز آغاز شده است.

حیدری بازگشایی مسیر اتصال شهید بسکابادی به شهرک طرق را دیگر اقدامی دانست که اخیرا شاهد آن بودیم و گفت: این مسیر که خواسته چندین ساله مردم منطقه بوده افتتاح شد و خوشحالیم گام دیگری در جهت توسعه عدالت محور شهر برداشته شده است.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: متعجبیم از اینکه برخی رسانه‌ها و تریبون هایی که خود را نسبت به مناطق کم‌برخوردار شهر، دغدغه‌مند می‌دانند، در قبال چنین اقدامات مدیریت شهری سکوت کرده‌اند و هیچ پوششی نداند؛ در حالیکه آگاهی شهروندان از چنین خدماتی، موجب امیدآفرینی در میان شهروندان می‌شود.

حیدری گفت: اشتباه سهوی و یا نقصی در مدیریت شهری به تیتر نخست این رسانه‌ها و فضای مجازی‌شان تبدیل می‌شود ولی در قبال موفقیت‌ها و تلاش هایی که در این شرایط دشوار و سخت اقتصادی انجام می‌شود، سکوت می‌کنند و از کنار آنها به راحتی میگذرند.

وی خاطرنشان کرد: این نقد، از باب نیاز به تشویق نیست بلکه از باب وظیفه‌ای بوده که همه باید به منظور ترویج امید و امیدواری به مردم انجام دهیم؛ در تنگناهای امروز حاکم بر کشور، هر موفقیتی را باید به اطلاع افکار عمومی برسانیم و مردم را امیدوار کنیم که علیرغم تمامی دشواری‌ها، مدیریت شهری و شورای شهر و شهردار باقوت و جدیت بر آرمان ها و شعارهایی که داده‌اند، ایستاده‌اند.

حیدری در پایان تاکید کرد: روند مبتنی بر تناسب و توسعه متوازن و عدالت‌محور مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار مشهد در مدیریت شهری با قوت ادامه خواهد یافت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات