جلسه هم اندیشی، معاون عملیات و مسوولین ایستگاههای آتش نشانی با محوریت پیشگیری از حوادث با توجه به گرم شدن هوا برگزار شد/آتش نشانی رشت

جلسه هم اندیشی، معاون عملیات و مسوولین ایستگاههای آتش نشانی با محوریت پیشگیری از حوادث با توجه به گرم شدن هوا برگزار شد/آتش نشانی رشت


۱۲۵ رشت به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، پیش از ظهر امروز۲۸ خرداد ۹۸ نشست هم اندیشی و تبادل نظر معاون عملیات سازمان آتش نشانی و مسئولین ایستگاههای ۱۴ گانه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در دفتر معاونت عملیات سازمان آتش نشانی برگزار شد .

شهرام مومنی معاون عملیات این سازمان در ابتدای این نشست پس از تقدیر و تشکر از خدمات ارزنده تمامی آتش نشانان و مسئولین ایستگاههای تابعه، گفت: کار و حرفه آتش نشانان کار بسیار تخصصی است که در این راستا می بایست از ارزش کار گروهی ، تلاش برای استفاده بهینه و صحیح از تجهیزات و امکانات موجود در جهت خدمت رسانی به شهروندان قافل نشویم .

گفتنی است: در این جلسه هم اندیشی بر آموزش شهروندی که مداوم در حال انجام است و نیز هوشیاری شهروندان در زمینه رعایت نکات ایمنی، و در نهایت کاهش حوادث تاکید شد و در ادامه امداد رسانی سریع به شهروندان در آتش سوزی ها و حوادث و نیز بررسی مشکلات و کمبودهای موجود و شناسایی نقاط ضعف و قوت واحدهای عملیاتی در آتش سوزی های بزرگ و همچنین راههای حل این مسائل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

مومنی در ادامه سخنان خود به دو نکته مهم و اساسی که دقدقه اصلی در عملیات های محوله آتش نشانان بوده است پرداخت .

وی با اشاره به گرم تر شدن هوا و سپس داشتن روزهای گرم سال ابتدا به آتش سوزی های علفزارها و جنگل و در ادامه استفاده نادرست شهروندان از وسایل برودتی (کولر ) تاکید کرد .

مومنی به عدم دقت شهروندان در زمینه سیستم های سیم کشی برق منازل اشاره داشت و گفت: متاسفانه با توجه به رخداد آتش سوزی های مکرر بعلت اتصال در سیستم های سیم کشی بخصوص کولر ها، همچنان شاهد بی توجهی و یا حتی استفاده نادرست و دپوی وسایل اضافه منزل بر روی سیستم های برق هستیم که به شدت موجبات آتش سوزی و سرایت بیش از پیش را فراهم خواهد کرد .

معاون عملیات این سازمان با تاکید بر اینکه ما در شهری به شدت مسافر پذیر هستیم افزود: قطعا عملیات های نفس گیر در جنگل و علفزارهای حومه که درسال گذشته رخ داد از یادها نگذشته که بواسطه بی دقتی و عدم رعایت اصول ایمنی شاهد آتش سوزی های سخت و نفس گیر علفزارها بودیم .

وی در پایان ضمن خوش آمد گویی به تمامی مسافران از آنان خواست: حتما در داخل جنگل و یا حواشی جاده ها آتش روشن نکرده و اگر هم روشن نمودید از پرتاب ذغال های روشن توسط کودکان به داخل جنگل خودداری کرده و در زمان ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنید. در ضمن پرتاب بطری های شیشه ای و یا پلاستیکی آب به داخل جنگل ها نیز یکی دیگر از عوامل مهم آتش سوزی هاست که بواسطه تابش نور خورشید به این ظروف و واکنش ذره بینی موجبات آتش سوزی های مهیب در دل جنگل خواهد شد که متاسفانه بواسطه عدم دسترسی خودروهای آتش نشانی تلاش یدی و بی وقفه آتش نشانان تنها راه نجات جنگل و خاموش شدن آتش خواهد بود .

روز خوب و بدون حادثه ای داشته باشید


لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات