۴۵ درصد بهسازی و آسفالت معابر در مناطق کم‌برخوردار انجام می‌شود

۴۵ درصد بهسازی و آسفالت معابر در مناطق کم‌برخوردار انجام می‌شود

۴۵ درصد بهسازی و آسفالت معابر در مناطق کم‌برخوردار انجام می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: ۴۵ درصد بهسازی و آسفالت معابر در مناطق کم‌برخوردار انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی صبح امروز در مراسم افتتاح راستگرد فدک و آغاز عملیات بهسازی و آسفالت معابر مشهد که با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، افزود: یکی از تاکیدات شهردار و شورای شهر مشهد آسفالت معابر بود که در این راستا شهردار خواستار بررسی وضعیت آسفالت معابر شهر شد که این کار انجام و شناسنامه‌ای ۵ ساله از وضعیت آسفالت معابر شهر تهیه شد.
وی اضافه کرد: در ادامه نیز کمیته‌ای تشکیل و شاخص‌های کیفیت آسفالت معابر تعریف شد که براساس آن ۷ میلیون مترمربع از آسفالت معابر شهر مشهد مناسب نیست.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد تصریح کرد: این موضوع به شهردار مشهد اعلام و سپس به شورای شهر برده شد که با موافقت شورای شهر امسال ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر مشهد در نظر گرفته شد که دو برابر اعتبار سال گذشته است.
کاظمی با بیان اینکه در راستای افزایش سرعت در اجرای کار، ۸ اکیپ، عملیات بهسازی و آسفالت معابر مشهد را براساس اولویت‌بندی‌های انجام شده آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: از ۲۲۰ میلیارد تومان اعتباری که برای آسفالت معابر در سال جاری در نظر گرفته شده ۸۰ میلیارد تومان را در اختیار مناطق برای لکه‌گیری و آسفالت معابر قرار داده‌ایم.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین از ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار باقی مانده نیز ۷۵ درصد آن صرف خرید آسفالت و ۲۵ درصد هزینه اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به کیفیت و مواد اولیه به کار گرفته شده در نوع آسفالت ذخامت آسفالت کمتر اما کیفیت آن بیشتر است، گفت: بر این اساس می‌توانیم سطوح بیشتری از معابر شهر را که نیاز به آسفالت دارند، تحت پوشش قرار دهیم.
کاظمی افزود: یکی از تاکیدات شهردار و شورای شهر در اجرای پروژه‌ها، توجه به مناطق کم‌برخوردار است لذا ۴۵ درصد از بهسازی و آسفالت معابر در معابر مناطق کم‌برخوردار انجام می‌شود.
گفتنی است امروز به صورت همزمان عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد توسط ۸ اکیپ در ۸ منطقه آغاز و راستگرد فدک نیز با هزینه ۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات