جمالی نژاد: امروز باید به دنبال حکیمان شهری باشیم / ضرورت حرکت به سمت توسعه شهرهای زیست محور و دوستدار طبیعت

جمالی نژاد: امروز باید به دنبال حکیمان شهری باشیم / ضرورت حرکت به سمت توسعه شهرهای زیست محور و دوستدار طبیعت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در حاشیه همایش نهمین پویش حمل و نقل پاک شهرداری ها با بیان اینکه اقدامات و فعالیتهای متعدد فنی و عمرانی در شهرها نتوانسته مشکلات شهرها را رفع نماید، گفت: امروز باید به دنبال حکیمان شهری باشیم تا به جای توجه به معلولها، علتهای اصلی عارضه ها و بیمارهای شهرها را درمان کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد در ادامه اظهار کرد: با توجه به مشکلات امروزه شهرهای بزرگ، به ویژه کلانشهرها، باید به جای شهرداران سازه ای و شهرسازی صرف به دنبال حکیمان شهری بوده تا بتوانند با ریشه یابی علت های اصلی چالشهای شهری به دنبال راه درمان برای آن باشند.

وی با اشاره به روز جهانی بیابان زادیی و شعار سال ۲۰۱۹ با عنوان " بیائید آینده را با هم سبز کنیم" گفت: متاسفانه نیازهای بی پایان انسان به دلیل توسعه طلبی و عطش در دستکاری طبیعت باعث شده تا به جان زمین افتاده و تمام عناصر حیاتی آن از جمله آب، خاک، هوا، جنگل و دشت ها را از بین ببریم.

جمالی نژاد با اشاره به عدم مستثنی شدن شهرها از این مقوله افزود: شهرنشینان نیز دخالت و تصرفات بسیاری در طبیعت شهرها داشته که به تبع آن از گذشته های دور، دلسوزانی که نگران به هم خوردن این چرخه های طبیعی و اکوسیستم بوده اند، تلاش نموده اند تا از اثرات مخرب این دخالتها کاسته شود.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با تاکید بر شهرهای اسلامی که بر پایه علم و دانش و حکمت بنا شده بودند، تنها راه نجات شهرهای امروزی از اثرات مخرب توسعه حمل و نقل را پایان دادن به نگاه عرضه محور و حرکت به سمت توسعه شهرهای زیست محور و دوستدار طبیعت دانست.

وی ادامه داد: شهرداران بایستی منافع بلندمدت شهروندان و محیط زیست را به منافع کوتاه مدت ناشی از تصمیم گیریها و تصمیم سازی ها و اجرای پروژه های سیاست زده ترجیح داده و نه تنها برای آینده، بلکه مشکلات گذشته را نیز جبران نموده و حکیم شهری شهرهای خود باشند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات