سازمان فنی‌‌وحرفه‌ای، نهادی تاثیرگذار در بهبود  ...

سازمان فنی‌‌وحرفه‌ای، نهادی تاثیرگذار در بهبود ...

سازمان فنی‌‌وحرفه‌ای، نهادی تاثیرگذار در بهبود شرایط اجتماعی/ اصلاح بافت بدون توانمندسازی ساکنان میسر نیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در نشست مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ضمن تشکر از زحمات و تلاش های انجام شده توسط اعضای این مجمع، اظهارکرد: حرکت هایی که پیشتر به شکل فردی و براساس علایق، در قالب کمک به آموزش های فنی و حرفه‌ای بوده، اکنون تبدیل به یک مجموعه منسجم شده که اقدام ارزشمندی است.

حیدری با تاکید بر اینکه حرکات جمعی ثمرات بیشتری خواهد داشت، گفت: تعلق خاطر اعضای مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه‌ای استان نسبت به این مسئله مهم و اساسی در کشور قابل تحسین است.

وی افزود: علی‌رغم تمامی تلاش‌های انجام شده در حوزه آموزش، این اقدامات معطوف به اشتغال نیستند ولی مدیریت شهری در حد توان خود در این جهت کمک خواهد کرد.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری نیز برنامه هایی را با محوریت آموزش پیش‎بینی کرده است، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها به سمت و سوی فناوری های نوین سوق پیدا کرده که در همین راستا میدان کوثر (کوکا) به یک مرکز رشد و نوآوری تبدیل خواهد شد؛ عملیات عمرانی و اجرایی این پروژه هم‌اکنون در حال اجراست.

حیدری گفت: با توجه به خاطره‌انگیز بودن این میدان برای شهروندان مشهدی، سعی شده با حفظ ساختار کلی، مجموعه رشد و نوآوری در فضای داخلی ایجاد شود که در آن جوانان خلاق، نوآور و استارتاپ‌ها خدمات دریافت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت شکل‌گیری تعامل و همکاری مشترک ۳جانبه میان مدیریت شهری مشهد، مجمع خیرین و سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: اقدامات و فعالیت های مختلفی در این زمینه میتوان تعریف کرد و به آنها پرداخت.

حیدری اظهارکرد: کارهای زیربنایی و درازمدتی در زمینه تجهیز فضاهای فنی و حرفه‌‎ای و آموزش و پرورش در حال انجام است ولی شرایط امروز جامعه ما مجاب می‌کند تا تدابیر لازم برای حال راهم درنظر بگیریم.

وی با بیان اینکه براساس شاخص‎‌ها، مشهد دارای ۶۶ پهنه سکونتگاه های غیررسمی است، گفت: این محلات در مناطق کم‌برخوردار شهر واقع شده و آسیب های اجتماعی خاص و شرایط اقتصادی نامناسبی بر آن حاکم است.

حیدری با بیان اینکه شورای پنجم در راستای سیاست توسعه عدالت‌محور و متوازن شهر، بدنبال تغییر شرایط و سیمای این محلات است، افزود: شرایط اجتماعی و اقتصادی ساکنان، مشکل اصلی پهنه های یاد شده بوده و باید در جهت بهبود آنها اقداماتی انجام شود.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: براساس طرحی که در قالب بازآفرینی از سوی دولت محترم تعریف شده، مدیریت شهری مشهد ملزم به تعریف دفاتر تسهیلگری در محلات هدف بازآفرینی شده که یکی از وظایف این دفترها، توانمندسازی جوانان و زنان سرپرست خانوار و مجموع ساکنان است.

حیدری با بیان اینکه محور این توانمندسازی، آموزش است، گفت: بواسطه آموزش میتوان اشتغال ایجاد کرد که اشتغالزایی، موجب کسب درآمد و در نتیجه آن بهبود شرایط ساکنان محلات و پهنه های مدنظر در طرح بازآفرینی خواهد شد.

وی گفت: تجربه نشان داده که اصلاح بافت بدون توانمندسازی ساکنان میسر نیست لذا در این حوزه آمادگی داریم دفاتر تسهیلگری را با مجموعه فنی و حرفه‌ای مرتبط کنیم و تعاملات سازنده‌ای شکل گیرد.

حیدری افزود: در کنار اقدامات درازمدت، کارهای کوتاه مدتی با همکاری ۳جانبه مدیریت شهری، سازمان بازآفرینی شهرداری و فنی و حرفه‌ای میتواند ایجاد شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات