پست ۴۰۰ کیلوولت هاتف اصفهان به بهره‌برداری رسید

پست ۴۰۰ کیلوولت هاتف اصفهان به بهره‌برداری رسید


به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: عملیات اجرایی این پست از سال ۱۳۹۴ شروع و با سرمایه‌گذاری از طریق تسهیلات بانک توسعه اسلامی توسط شرکت برق منطقه ای اصفهان انجام شده است.
رسول موسی رضایی افزود: این پست در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در منطقه شرق اصفهان در ۱۰ کیلومتری شهر کوهپایه بنا شده است که ظرفیت قابل توجهی را جهت ایجاد صنایع مختلف در این منطقه بوجود آورده و بستر توسعه پایدار منطقه شرق اصفهان را فراهم می­‌کند.
مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان گفت: پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هاتف همچنین با هدف افزایش پایداری شبکه و تامین دیماند مصرفی متقاضیان و مشترکان مناطق شرق استان اصفهان، افزایش قابلیت اطمینان برق­رسانی وتامین برق شهرک‌های صنعتی و متقاضیان جدید احداث شده است.
وی ادامه داد: این ایستگاه با ظرفیت نامی ۴۰۰ مگاولت آمپر با ورود و خروج خطوط ۴۰۰ کیلوولت سپاهان -  یزد و نیروگاه چهلستون- سرو یزد به شبکه سراسری متصل شده و ایستگاه­های ۶۳ به۲۰ کیلوولت منطقه شرق از جمله پروفیل سپاهان، عمار، سجزی، کوهپایه، ورزنه را جهت افزایش قابلیت اطمینان برق­رسانی و جبران کمبود بار منطقه، تغذیه خواهد کرد.
موسی رضایی خاطرنشان کرد: پروژه مذکور جزو پروژه‌های با اهمیت وزارت نیروست که دارای دو ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت و ۱۲ فیدرخط ۴۰۰  کیلوولت، ۱۸ فیدر خط ۶۳ کیلوولت و یک دستگاه راکتور ۴۰۰ کیلوولت است که ایستگاه‌های منطقه را تغذیه خواهد کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات