تجهیز ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان مرکزی به سیستم آبیاری نوین

از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اعلام این خبر پیش بینی کرد در صورت تامین به موقع اعتبار در سال جاری حدود ۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان زیر پوشش سامانه های نوین آبیاری قرار گیرد .

عباس صالحی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به روش های نوین آبیاری شدند و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار هم در حال اجرا می باشد .

او گفت: تعداد ۶۲ فقره پرونده به مساحت ۲ هزار هکتار با هزینه اجرای ۳۵۰ میلیارد ریال در کمیته فنی آبیاری این مدیریت مصوب شده که یارانه مورد نیاز آنها بر اساس نرم سال ۹۷ ، ۱۸۰ میلیارد ریال می باشد .

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی  در ادامه افزود: براساس مطالعات انجام شده ۱۶۳ هزار هکتار از اراضی  استان قابلیت اجرای سامانه های نوین آبیاری را دارا ست که تاکنون ۶۶ هزار هکتار معادل ۴۰ درصد آن اجرا شده است .

صالحی همچنین گفت: یکی از روش های جبران کسری مخزن آب های زیرزمینی و تعادل بخشیدن به سفره های زیرزمینی ، اصلاح روش های آبیاری می باشد و زمانی اثر بخش خواهد بود که آب به صورت حجمی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد. او یکی از مشکلات اجرای این طرح را خرد بودن اراضی و مشخص نبودن وضعیت مالکیت در بعضی از اراضی مشاععنوان کرد و افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری عدم تامین به موقع اعتبار و افزایش  قیمت لوله و تجهیزات می باشد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات