نصب بیش از ۴۰۰۰ کنتور هوشمند آب و برق روی چاه‌های مجاز استان همدان

نصب بیش از ۴۰۰۰ کنتور هوشمند آب و برق روی چاه‌های مجاز استان همدان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" با اعلام اینکه نصب کنتور هوشمند در چاه‌ها جزو طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی همدان است، اظهار کرد: اجرای این طرح و نصب کنتور هوشمند در سطح استان همدان نیازمند همکاری و تعامل کشاورزان با شرکت آب منطقه‌ای است.
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان افزود: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب با هدف کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان انجام شده و از اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند مزایای زیادی دارد، اظهار کرد: اساسی‎ترین اهمیت کنتور هوشمند این است که کشاورزان بیشتر از پروانه بهره‎برداری نمی‎توانند از چاه‎ها آب برداشت کنند.
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان تاکید کرد: اگر کشاورزی بیش از میزان تعیین‎شده آب از چاه برداشت کند برق به‌صورت خودکار قطع شده و امکان برداشت آب از چاه تا زمانی که کارشناسان آب منطقه‌ای و برق اقدام نکنند وجود ندارد.
ستوده با اعلام اینکه کنتورهای هوشمند و کارت‌های شارژ همچون کارت سهمیه‌بندی بنزین است، عنوان کرد: کشاورزان باید نسبت به نصب این کنتورها اقدام کنند، چراکه تکلیف قانونی است و باید اجرایی شود.
وی ادامه داد: تعهد استان همدان برای نصب کنتور در سال ۹۸ تعداد ۵۶۰ دستگاه بوده که نصب ۱۲۱ دستگاه، بیانگر پیشرفت ۲۲ درصدی نسبت به تعهد نصب است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: بر اساس نوع مصارف از چاه‌های مجاز ۷۴ درصد از کنتورهای نصب شده مربوط به بخش کشاورزی، ۶ درصد مربوط به بخش صنعتی، ۱۰ درصد بخش شرب روستایی، ۶ درصد بخش شهری، ۳ درصد بخش دام و طیور و یک درصد بخش خدمات است.
ستوده تاکید کرد: در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان، با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به راه اندازی سامانه گویای ۳۱۵۱ نیز گفت: مردم می‌توانند با مشاهده هر گونه تخلف و در راستای جلوگیری از مصرف آب‌های زیرزمینی به‌صورت غیرمجاز با سامانه ۳۱۵۱ تماس حاصل کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات