بهره‌برداری از طرح انتقال آب سد جگین به سردشت تا پایان امسال

بهره‌برداری از طرح انتقال آب سد جگین به سردشت تا پایان امسال

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "فریدون همتی" در بازدید از سد جگین و روند احداث خط انتقال آب از سد جگین به شهرستان بشاگرد، عنوان کرد: انتقال آب از سد جگین به شهرستان بشاگرد مهم‌ترین پروژه‌ زیرساختی برای این شهرستان محسوب می‌شود که با جدیت در حال ساخت است.
مدیرعامل آبفای هرمزگان نیز اظهار داشت: طرح آبرسانی از سد جگین به بشاگرد با هدف تامین آب به میزان ۳.۵ میلیون مترمکعب در سال از سال ۹۲ آغاز شده است.
امین قصمی افزود: حجم کلی این طرح شامل؛ اجرای خط انتقال آب اصلی و فرعی  به طول ۱۶۰کیلومتر، احداث مخازن ذخیره آب به حجم ۲۰ هزار متر مکعب(به‌همراه ابنیه جانبی و محوطه‌سازی)، احداث سه باب ایستگاه پمپاژ  و احداث تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۱۴ هزار متر مکعب در روز است.
وی بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت کلی این طرح ۳۰ درصد بوده و عملیات اجرایی آن شامل اجرای ۵۵ کیلومتر خطوط انتقال آب، احداث دو هزار مترمکعب مخزن در شهر سردشت و گوهران، احداث ۸ هزار مترمکعب مخزن، احداث ایستگاه‌های پمپاژ شماره یک و دو با پیشرفت ۱۶ درصد، نصب و راه‌اندازی پکیج تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان بشاگرد با پیشرفت فیزیکی۶۰ درصد و احداث تصفیه‌خانه آب بشاگرد با پیشرفت فیزیکی پنج درصد در حال اجراست.
مدیرعامل آبفای استان هرمزگان با اشاره به اعتبارات این طرح گفت: تاکنون ۹۰۸ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده و تکمیل آن به ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی اضافه کرد: اعتبار مصوب این طرح در سال ۹۷، ۴۸۲میلیارد ریال و اعتبار تخصیصی آن در همان سال، ۳۸۰ میلیارد ریال بوده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات