اصناف خود را با تمایلات روز مردم وفق دهند/ تلفیق  ...

اصناف خود را با تمایلات روز مردم وفق دهند/ تلفیق ...

اصناف خود را با تمایلات روز مردم وفق دهند/ تلفیق فضای تجاری و فرهنگی، تجربه‌ای موفق در مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد، به مناسبت روز اصناف، ضمن تقدیر از زحمات صنوف مختلف، اظهارکرد: تعامل سازنده و مثبتی نیز میان اتاق اصناف مشهد و شورای پنجم شهر و مدیریت شهری شکل گرفته و تاکنون در حد وسع و بضاعت خود و متناسب با اختیارات، حمایت های مختلفی در بخش های مهتلف و زیربنایی و اساسی انجام داده‌ایم که آخرین آن مربوط به پیگیری ایجاد دسترسی جدید برای میدان بار نوغان است.

حیدری با بیان اینکه مدیریت شهری و اصناف امروز شرایط سختی را تجربه می‌کنند و بازار با بحران و مشکلات متعددی روبروست، گفت: در چنین شرایطی همه باید دست به دست هم دهیم و شرایط مناسبی را برای مردم فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش شورای شهر و مدیریت شهری مشهد معطوف به گره گشایی از مسائل و مشکلات مردم بویژه جامعه اصناف است چراکه نقش تاثیرگذاری دارند و متاسفانه علی رغم سهم بالای آنها در تولید ناخالص ملی، این نقش کمتر در جامعه دیده می‌شود.

رئیس شورای شهر مشهد، تغییر رویکرد و نگرش مردم نسبت به مقوله بازار و خرید را بعنوان یکی از دغدغه های کنونی جامعه مطرح کرد و افزود: شرایط روز سبب شده رفتارهای مردم به سمت خرید از سامانه های اینترنتی و فضای مجازی سوق پیدا کند؛ اصناف باید به این سمت حرکت کنند و اگر خود را با شرایط وفق ندهند به مرور زمان این بخش سنتی از چرخه خرید و اقتصاد حذف خواهند شد.

حیدری خاطرنشان کرد: در سال های اخیر شاهد شکل‌گیری مجتمع هایی هستیم که در آن فضای تجاری و فرهنگی تلفیق شده‌اند و به شدت نیز با استقبال مردمی روبرو شده است؛ حوزه های مختلف باید در تعامل با یکدیگر قرار گیرند و به سمت فعالیت های اینچنینی حرکت کنند.

برج اصناف محور دیگر سخنان رئیس شورای شهر مشهد در این دیدار بود و اظهارکرد: تعامل و همراهی جدی‌تر و دوسویه‌ای میان اصناف و انحادیه های مشهد و معاونت اقتصادی شهرداری شکل گیرد چراکه تجمیع ۱۰۰ اتحادیه، ثمرات بسیاری برای شهر و شهروندان در پی خواهد داشت.

حیدری در ادامه به تشریح بیشتر راه های ارتباطی و همکاری میان مدیریت شهری و اصناف پرداخت و گفت: این دو مجموعه در زمینه زائر و گردشگر برنامه های هدفمندی می‌توانند تعریف نمایند و رویداد های ملی و مذهبی در مناسبت های خاص همچون دهه کرامت و یا دیگر ایام سال اجرایی شود.

وی با تاکید بر لزوم تعریف اقداماتی مهندسی و کارشناسی شده در این زمینه، خاطرنشان کرد: چنین رخدادهایی بدون شک موجب رونق بازار و پویایی بیشتر هتل‌ها، فضاهای تجاری و در مجموع رونق اقتصادی شهر می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات