مشهد به الگوی شهرهای دیگر تبدیل شده است

مشهد به الگوی شهرهای دیگر تبدیل شده است

مشهد به الگوی شهرهای دیگر تبدیل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمید بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد ظهر امروز و همزمان با روز ملی اصناف، در شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد حضور یافت و ضمن تقدیر از تعاملات شکل گرفته میان مدیریت شهری مشهد و این حوزه، اظهارکرد: بعنوان یک شهروند و مسئول یکی از بزرگترین نهادهای اجتماعی شهرها و کشور از اعضای شورای شهر مشهد تشکر می‌کنم چراکه مشهد به شهری الگو و پایلوت بسیاری از اقدامات برای شهرهای دیگر تبدیل شده است.

وی افزود: مصوبه شورا مبنی بر استفاده از پیاده‌روها برای واحدهای صنفی اقدام بسیار خوبی بوده که رونق اقتصادی آنها را داشته است؛ اکنون این طرح به صورت کشوری در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حال پیگیری است تا به صورت سراسری اجرایی شود.

بنانژاد با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۲۰ هزار واحد صنفی در مشهد و ۲۲۰ هزار واحد صنفی در سطح خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند که اشتغال خوبی ایجاد کرده‌اند، گفت: در بسیاری از تصمیم گیریها به ویژه در حوزه اشتغال نظر اصناف نیز لحاظ شود وی بر ضرورت ساماندهی واحدهای کارگاهی در مشهد نیز تاکید و بیان کرد: تاکنون به همین منظور در حوزه خدمات خودرویی اقدامات خوبی صورت گرفته اما این ساماندهی می‌بایست به زودی برای سایر اصناف کارگاهی نیز عملیاتی شود.

بنانژاد همچنین "هوشمندسازی در حوزه اصناف" را توصیف و بیان کرد: در حوزه هوشمندسازی گام‌های خوبی برداشته شده بطوری که از ابتدای تیر ماه جاری "سامانه دولت الکترونیک" با "سامانه اصناف کشور" لینک شده است. در همین چارچوب تلاش می‌شود فرایند صدور پروانه کسب کوتاه شود. در این سامانه استعلام‌ها نیز از طریق سامانه دولتی صورت می‌گیرد.

جمعیت صنفی خراسان رضوی ۹ درصد از جمعیت صنفی ایران را تشکیل می‌دهد. سهم صنوف تولیدی این استان نیز از بازار کشور ۲۲ درصد است. ۱۶۵ هزار و ۸۰۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخشهای تولیدی، توزیعی، خدمات و فنی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند. در مجموع ۲۱۸ هزار و ۶۷۸ واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند. ۴۸ درصد این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود ۱۷ درصد آنها تولیدی، ۱۶ درصد خدماتی و ۱۸ درصد خدمات فنی است. همچنین ۵۱۳ اتحادیه صنفی در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی دایرند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات