پیشتازی در اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری بواسطه  ...

پیشتازی در اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری بواسطه ...

پیشتازی در اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری بواسطه نگاه شورای پنجم شهر مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حسین اسماعیلیان ظهر امروز و در شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهدمقدس با بیان اینکه آب شرب مورد نیاز مشهد از ۴۵۰ حلقه چاه، ۲ رشته قنات، یک دهنه چشمه و سدهای طرق، کارده، ارداک و دوستی تامین می‌شود، اظهارکرد: طی ۱۰ سال اخیر سدها و منابع آب زیرزمینی محل تامین بیش از نیمی از آب این شهر بوده‌اند ولی خشکسالی های اخیر سبب شده تا ذخیره آب سدها به حداقل برسند.

وی افزود: در سال گذشته کمترین میزان برداشت از منابع آب های سطحی را داشتیم به نحوی که تنها ۱۹ درصد از آب مورد نیاز برای شهر مشهد از طریق سد دوستی تامین می‌شد؛ این آمار در شرایطی است که پیش از این، این سد ۶۰ درصد آب شهر را تامین می‌کرده است.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: به منظور عبور از شرایط اضطرار آبی پروژه‌هایی تعریف شده بود که بهره برداری حداکثری از ۴۵۰ حلقه چاه از آن جمله بود، حفر و جابجایی ۸۳ حلقه چاه و افزایش ظرفیت تامین آب جدید به میزان یکهزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه از دیگر پروژه‌هایی بود که عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد گفت: با بارندگی‌های امسال شرایط خوبی برای منابع آب‌های سطحی فراهم شده و ظرفیت سد دوستی به ۶۵ درصد، مخزن سد طرق ۷۶ درصد، سد ارداک ۹۹ درصد و ۴۳ درصد از ظرفیت سد کارده آبگیری شده است.

وی افزود: در نظر داریم شرایط حداقلی در پایداری آب مشهد ایجاد کنیم که در این راستا پروژه‌های اضطراری تامین آب با جدیت دنبال می‌شود.

اسماعیلیان افزود: سرانه مصرف آب در مشهد ۱۲۰ لیتر در شبانه روز بوده که نسبت به سایر کلانشهرها کمتر است ولی با توجه به شرایط اقلیمی باید این میزان نیز کاهش یابد؛ هدررفت فیزیکی آب در مشهد حدود هشت درصد است.

وی ضمن تقدیر از همراهی های شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری، گفت: ۷۱ درصد از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر مشهد انجام شده که عمده این اقدامات از ابتدای فعالیت این دوره از شورای شهر بوده چراکه اعتبارات تبصره ۳ را پایدار کردند.

اسماعیلیان گفت: هم اکنون سه هزار و ۴۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در این کلانشهر اجرا شده است و در شرایط فعلی شبکه جمع آوری فاضلاب مشهد باید ۴ هزار ۳۰۰ کیلومتر باشد لذا برای تکمیل شبکه فاضلاب این کلانشهر باید ۸۵۰ کیلومتر شبکه دیگر ایجاد شود و در افق ۱۴۲۰ باید ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات