اجرای پروژه های عمرانی با هدف ارتقاء کارآمدی و  ...

اجرای پروژه های عمرانی با هدف ارتقاء کارآمدی و ...

اجرای پروژه های عمرانی با هدف ارتقاء کارآمدی و افزایش امید و اعتماد مردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس محمدرضا حیدری در آغاز شصت و سومین جلسه علنی شورا به تشریح مناسبتهای هفته جاری پرداخت و در ابتدا با گرامیداشت یکم تیرماه، روز ملی اصناف، اظهارکرد: جامعه صنفی بعنوان قشری تاثیرگذار و فراگیر در اقتصاد کشور و شهر مشهد مقدس، نقش بسزایی در تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پیش از انقلاب و پس از آن داشته است.

وی با بیان اینکه اصناف سهم زیادی از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: هرکدام از واحد های صنفی بدون کمترین برخورداری از امکانات دولتی، مجموعه و تعدادی از نیروهای کار را در اختیار دارند و آموزش می‌دهند و بکارگیری می‌کنند که بسیار حائز اهمیت است.

حیدری در ادامه با اشاره به پنجم تیرماه، روز جهانی مبارزه با موادمخدر، خاطرنشان کرد: مواد مخدر یکی از چالش‌های جدی کشورماست که در ۴ دهه گذشته و حتی پیش از انقلاب نیز درگیر آن بوده‌ایم؛ بواسطه موقعیت جغرافیایی ایران و قرارگرفتن آن در مسیر و همجواری با کشورهای تولیدکننده موادمخدر سبب شده تا جامعه ما آسیب های زیادی را ببیند.

وی افزود: آمار متقن و دقیقی در حوزه مصرف و کشفیات و آسیب های ناشی از موادمخدر وجود ندارد ولی آنچه روشن است این بوده که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از آسیب‌ها و جرم های کشور به موضوع مواد مخدر ارتباط دارد و ما در این زمینه به شدت آسیب‌پذیر شده‌ایم.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: متغیرهای اجتماعی، اقتصادی و اشتغال در این پارامتر تاثیرگذار است و باید به سمت کاهش تقاضا در زمینه یادشده برویم؛ مبارزات مختلفی در این زمینه صورت گرفته، دلاورمردان بسیاری هم در این راه به شهادت رسیده‌اند و احکام مختلفی نیز برای قاچاقچیان موادمخدر صادر شده ولی بازدارنده نبوده و ما را به اهداف مدنظر نرسانده است.

حیدری تاکید کرد: مبارزه با موادمخدر نیازمند انجام کارهای زیربنایی به منظور کاهش تقاضاست در غیراین صورت مادامی که تقاضا وجود داشته باشد، عرضه به هر شکلی خود را به مصرف‌کننده می‌رساند و فقط هزینه های جامعه را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر و مدیریت شهری نیز در این زمینه به دستگاه های مربوطه همچون سازمان بهزیستی و ... همچون گذشته کمک خواهد کرد و باید به سمت اقدامات فرهنگی و اجتماعی پیش برویم تا منجر به کاهش تقاضا شود.

حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود به شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و گفت: فقدان این شخصیت والامقام در روزهای نخست پیروزی انقلاب خسارات بزرگی برای کشور محسوب می‌شد و چهره های ارزشمندی را از دست دادیم که در راس آنها، فردی متفکر، اندیشمند، دنیادیده، انقلابی و مدیر بود که تمامی بزرگان انقلاب از او بعنوان چهره‌ای ویژه یاد می‌کنند و حضرت امام(ره) نیز در تعریف ایشان می‌فرمایند که «بهشتی» یک ملت بود و ویژگی‌ها و برجستگی‌های بسیاری داشت.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس اظهارکرد: بازخوانی اندیشه های مرحوم بهشتی نیاز جدی امروز جامعه و نسل جوان ماست و همین اندیشه سبب شد جوانان ما گروه به گروه رهرو و پیرو حرکت های انقلابی باشند.

حیدری در ادامه به فرازی از صحبت های این شهید والامقام اشاره کرد که می‌فرماید: «هر انسانی در داشتن و انتخاب عقیده آزاد است؛ اصلا عقیده و باور قابل تغییر نیست و کسانی که میخواهند از راه های مختلف باور و اعتقاد و محبت را به مردم تحمیل کنند، عوضی میروند، بدباوری و کینه مردم را متوجه خودشان می‌کنند، اصولا دین تحمیلی نیست و اعتقاد دینی هم تحمیلی نیست.»

وی با گرامیداشت روز قوه قضائیه، از تمامی فعالان این عرصه قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این قوه بر مشی عدالت علوی مسیر خود را دنبال کند.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس در ادامه شهادت امام جعفرصادق(ع) را تسلیت گفت و در تشریح ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار، اظهارکرد: شرایط تاریخی حاکم در زمان حیات ایشان، فرصت مغتنمی برای امام و ترویج تشیع و تربیت شاگردانی بزرگ بود؛ امیدواریم روح اصلاح‌گرایانه و مجاهدت های علمی و اجتهاد و پویایی ایشان را همچنان در حوزه های دینی و علمی داشته باشیم.

حیدری اشاره‌ کوتاهی هم به فعالیت‌ها و تلاش های شهردار و معاونان وی در حوزه فعالیت های شهری داشت و اظهارکرد: هدف از آغاز اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر موضوع ارتقای کارآمدی به منظور افزایش امید و اعتماد مردم است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور حل مشکلات مردمی در هر حوزه‌ای باید تلاش کنیم و خوشبختانه تاکنون اقدامات خوب و ارزشمندی نیز در این جهت اغاز شده است.

حیدری با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری به دنبال پاسخگویی به نیازهای تاریخی و عقب افتاده شهروندان این شهر است، افزود: تمامی پروژه های آغاز شده هدفی جز پاسخگویی به نیاز مردم به منظور رفاه و آسایش مردمی، حتی در عرصه فرهنگی و اجتماعی، دنبال نمی‌کند.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: تیم پدیده در فصل گذشته با شرایط بحرانی روبرو شده بود و بقای تیم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت که مدیریت شهری مشهد در حساس‌ترین بزنگاه زمانی، وارد شد و با حمایت خود موجبات تداوم حضور و افتخارآفرینی تیم فوتبال پدیده را به ارمغان آورد.

حیدری افزود: مدیریت شهری مشهد حمایت از این تیم را بعنوان یک خواست و مطالبه عمومی بویژه از سوی جوانان شهر دانست و لذا براساس احساس تکلیف، به این موضوع وارد شد.

وی با بیان اینکه تیم فوتبال پدیده شهرخودرو نقش و تاثیرگذاری بی‌نظیری در فضای هویت‌بخشی و انسجام و شورآفرینی شهر داشت، خاطرنشان کرد: حضور چشمگیری هواداران این تیم در ورزشگاه امام‌رضا(ع) بزرگترین تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی در شهر است و مهمترین فضای شور و نشاط برای احساس تعلق خاطر به شهر محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: در سایر حوزه‌های نیز به همین شکل بوده و نیتی جز حفظ و ارتقاء سرمایه‌اجتماعی و عمومی در جامعه و افزایش امید و نشاط را نداشته‌ایم.

حیدری با بیان اینکه فضای پرشور و بانشاط کار و تلاش در هرگوشه از این شهر با فعالیت های عمرانی در کنار اقدامات فرهنگی و اجتماعی نمود پیدا کرده است و شامل نقاط برخوردار و کم‌برخوردار شهر می‌شود، افزود: شهروندان بهترین داوران و ناظران عملکرد مدیریت شهری هستند و بدون شک قضاوت صحیحی خواهند داشت؛ شهروندانی که سالهای سال میدان سعدی و میدان راه‌آهن را با حصارهای های سرد و زمخت می‌دیدند و امروز نمای زیبایی برای همین مکان‌ها در فضای عمومی شهر شاهدیم.

وی در ادامه به برخی از پروژه هایی اشاره کرد که براساس مطالبات مردمی و خواست عمومی عملیات عمرانی آنها آغاز و یا ازسرگرفته شده است که خاطرنشان کرد: جاده محمدآباد به طرق پروژه‌ای که از ۳ سال قبل عملیات آن آغاز شده بود، در شرف اتمام است، اتصال جاده‌ بسکابادی به طرق هم افتتاح شد، بلوار کشاورز که شهروندان مدت طولانی است که با شرایط نامناسبی تردد می‌کنند و معبر از شرایط نامناسبی برخوردار نبود، در این دوره وارد فاز اجرایی شده است و بسیاری دیگر از پروژه هایی همچون بلوار نماز، جلوخان آرامگاه فردوسی و ... که پس از سالها محقق شده است.

حیدری افزود: امسال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر آسفالت می‌شوند این حجم آسفالت را به پایان دوره موکول نکردیم و در شرایطی که هنوز اواسط دوره هستیم این فعالیت آغاز شده است.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس با تاکید بر اینکه این مسیر و جهتگیری در مدیریت شهری ادامه خواهد داشت و مستمر است، گفت: شهروندان مشهدی بدون شک در روزهای آینده خبرهای خوشی را خواهند شنید؛ تمامی این افتخارات و اقدامات ثمره انتخاب تیمی جوان و بانشاط در مدیریت شهری است.

حیدری افزود: هم‌افزایی و همپوشانی بسیار خوبی در بخش مدیریتی استان شکل گرفته و اعضای شورای شهر نیز به شکل منسجم و هماهنگ، فراتر از وظیفه خود در حال تلاش هستند تا مطالبات مردمی را پیگیری کنند.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: این نگاه مشارکت محور در فضای مدیریت شهری اتفاق افتاده و برای پروژه های مختلف نیز به سمت بهره‌گیری از نخبگان و صاحبنظران پیش رفته‌ایم.

حیدری گفت: در روزهای آینده طرح ما در ۴۴ محله شهری آغاز خواهد شد که در این طرح مردم نیازهای خود را مطرح خواهند کرد و با کمک خود آنها پروژه‌ها آغاز می‌شوند؛ نگاه انسان محور و در عین حال نگاه عمرانی و توسعه‌ای به شهر، همسو و به موازات هم در حال پیش رفتن است و صرف نگاه کالبدی محور و سخت افزاری به شهر حاکم نیست.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات