سکونت ۲۳ درصد جمعیت شهر اصفهان در بافت‌های ناکارآمد

سکونت ۲۳ درصد جمعیت شهر اصفهان در بافت‌های ناکارآمد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: تعداد ۴۴۹ هزار و ۹۴۷ نفر معادل ۲۳ درصد از جمعیت کل شهر اصفهان در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند.

محمد فیض اظهار کرد: طبق آخرین مصوبات اخذ شده از کمیسیون ماده پنج، شهر اصفهان دارای دو هزار و ۳۸۰ هکتار بافت ناکارآمد است که معادل ۱۲درصد از مساحت کل شهر و در قالب ۲۳۷ لکه بوده و براساس آمار ۲۳ درصد از جمعیت کل شهر اصفهان در این بافت‌ها سکونت دارند.

وی افزود: ۲۳۷ لکه بافت فرسوده در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان و در قالب چهارگونه بافت ناکارآمد با پیشنیه روستایی، اسکان غیررسمی، میانی و بافت ناکارآمد تاریخی پراکنده شده‌ ­است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه موضوع مهم و قابل تامل، مقابله با گسترش اینگونه بافت‌ها و رفع مسائل و مشکلات موجود در آن، همواره دغدغه­‌هایی را بین مدیران شهری و دست اندرکاران مدیریت بحران شهری ایجاد کرده است، تصریح کرد: در این راستا قوانین، دستورالعمل و شیوه نامه‌های متعددی تدوین شده است که از جمله آنها می‌­توان به سیاست‌­های کلی نظام در بخش شهرسازی و مسکن، قوانین برنامه پنج‌ساله چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور در حوزه حمل و نقل و مسکن و قوانین ویژه بافت‌های ناکارآمد اشاره کرد .

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر و با طرح و فراگیر شدن موضوع بازآفرینی پایدار بافت‌های ناکارآمد شهری، صرفاً مداخله مستقیم در بافت کالبدی به عنوان راه حل معضلات و مشکلات این گونه بافت‌ها مطرح نیست و باید برای رفع آن‌ها به تمامی ابعاد حاکم بر بافت شهری اعم از کالبدی، اجتماعی، اقتصادی به صورت همزمان پرداخت .

فیض با اشاره به راه اندازی دفاتر تسهیلگری در شهر اصفهان، گفت: دفاتر تسهیلگری در پنج منطقه دیگر شهرداری اصفهان (مناطق شش، هفت، ۱۱، ۱۴ و ۱۵)  تسری پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه سال‌جاری
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات