گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش ترافیک شهری با  ...

گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش ترافیک شهری با ...

گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش ترافیک شهری با اصلاح زیرساخت‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی صبح امروز و در حاشیه همایش دوچرخه‌سواری که از میدان ملک‌آباد تا میدان شهدا با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری در قالب طرح سه‌شنبه های بدون خودرو برگزار شد به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و اظهارکرد: این طرح مدتی است که در مشهد اجرایی شده و در میان شهروندان و مدیران دستگاه های مختلف نیز در حال ترویج است.

اصولی با بیان اینکه امروز جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری به صورت نمادین فاصله میدان ملک‌آباد تا میدان شهدا را رکاب زدند، گفت: بدون شک گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، علاوه بر کمک به ترافیک شهر موجب کاهش آلودگی هوا، سلامت جسمی و تحرک عموم مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی موجب احصاء بیشتر و میدانی نقایص زیرساختی در حوزه دوچرخه خواهد شد تا شرایط استفاده از این وسیله حمل و نقل پاک بیش از پیش محیا شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس گفت: اگر بدنبال کاهش ترافیک شهری، گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه و شهر انسان‌محور هستیم، باید زیرساخت ها را اصلاح کنیم که خوشبختانه گام های خوبی در این جهت برداشته شده و امیدواریم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اصولی در پایان سایر مدیران و مسئولان راهم به طرح ۳شنبه های بدون خودرو دعوت کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات