نگاه شورای پنجم حفظ ساکنان در بافت پیرامونی حرم  ...

نگاه شورای پنجم حفظ ساکنان در بافت پیرامونی حرم ...

نگاه شورای پنجم حفظ ساکنان در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی در نشست صمیمی اعضای کمیته نظارتی شماره ۴ شورا که در منطقه ثامن برگزار شد، اظهارکرد: رویکرد شورای پنجم شهر مشهد نسبت به بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، پیش بردن کار و اجرای طرح با مشارکت و همراهی ساکنان است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه حاکم بر مدیریت شهری، حفظ ساکنان بافت در محل است، گفت: در عین حال شرایط کنونی نامناسب بوده و باید بهبود یابد؛ اگر بهترین ساختمان‌ها ساخته شوند ولی ساکنان آن محله حذف شوند، موفقیتی حاصل نمی‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: سیاست‌ها در این بافت باید از حالت خرید و اجرای طرح اجباری خارج شود و پروژه ها را با مشارکت مردم اجرایی کنیم؛ تحقق این مهم نیازمند همت جدی از سوی مردم و تعامل آنهاست.

رئیس کمیته نظارتی شماره ۴ شورای شهر مشهد با اشاره به تقسیم بافت پیرامونی حرم مطهر به ۹ محله، به گروه های تسهیلگر اشاره کرد و افزود: به زودی این گروه ها فعالیت خود را برای تعامل و گفتگو با مردم آغاز خواهند کرد.

وی افزود: امیدواریم این گروه‌ها در کمتر از یک ماه آینده مستقر شوند و در کنار ساکنان به جمع بندی مناسب و خوبی دست پیدا کنیم و فضای این بافت را تغییر دهیم.

نوروزی با بیان اینکه تملک اراضی و ساخت مجموعه های بزرگ و کلان سیاست شورای پنجم شهر مشهد نیست، خاطرنشان کرد: نسبت به رویه های پیشین تجدیدنظر کردیم ولی در عین حال برخی نقاط مثل شارستان و برخی خیابان های شعاعی و ... با توجه به اجبار اجرایی خواهیم کرد و برخی هم اصلاح خواهند شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذرای شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: مالکین این بافت و محلات را برخوردار از امتیاز ویژه می‌دانیم و این امتیاز را از طریق شورای شهر ایجاد خواهیم کرد.

نوروزی گفت: بهبود شرایط کنونی حضور فعال شهروندان و ساکنان را می‌طلبد و از طریق شکل‌دهی هیات امنا محله مردم میتوانند مطالبات و خواسته های خود را پیگیری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات