دولت طرحهای عمرانی را به صورت نقد و اقساط به بخش خصوصی واگذار می کند

دولت طرحهای عمرانی را به صورت نقد و اقساط به بخش خصوصی واگذار می کند

www.BanaNews.irمعاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت:‌ در سال جاری برای نخستین بار ، دولت اجازه یافته ، طرحهای عمرانی خود را به صورت نقد و اقساط به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کند .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رحیم ممبینی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس قانون، طرح های عمرانی تکمیل شده، و طرحهای عمرانی نیمه تمام اعم از ملی و استانی قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند ، مشروط به اینکه کاربری آنها تغییر نکند .

وی افزود: دستگاههای اجرایی اجازه دارند ، طرحهای مورد نظر خود را به بخش خصوصی و تعاونی به صورت نقد و اقساط واگذار کنند و پول آن را به خزانه بریزند .

وی افزود: صد در صد درآمد فروش طرحهای عمرانی ،‌ مجددا در اختیار خود دستگاه اجرایی قرار می گیرد که صرف طرح های نیمه تمام بکنند و یا به بخش خصوصی بعنوان تسهیلات بدهند .

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی گفت: دولت به زودی آیین نامه واگذاری طرح های عمرانی را تدوین خواهد کرد.

ممبینی در مورد اینکه چه طرحهایی به بخش خصوصی واگذار خواهدشد، گفت: طرحهایی که برای بخش خصوصی جذابیت دارد و می تواند درآمد زا باشد به این بخش خصوصی و تعاونی واگذار می شود .

وی در مورد جذب سرمایه خارجی برای طرح های عمرانی گفت: قانون گذار قید نکرده که سرمایه گذار داخلی یا خارجی باشد و این موارد در آیین نامه باید روشن شود .

 

 

    نظرات