سردیس مشاهیر کُرد در پارک مشاهیر در آبیدر نصب می شود

سردیس مشاهیر کُرد در پارک مشاهیر در آبیدر نصب می شود

شهردار سنندج با بیان اینکه مراحل پایانی احداث پارک مشاهیرکُرد در آبیدر در حال اتمام است گفت : سردیس تعدادی از چهره‌های شاخص کُرد زبان به مناسبت برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کُرد در آبیدر نصب خواهد شد.
به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج : سردیس مشاهیر نامدار کُرد در آبیدر نصب خواهد شد.
مهندس حشمت‌الله صیدی اظهار داشت: تیرماه امسال بزرگترین برنامه فرهنگی و هنری تاریخ استان کردستان با عنوان «کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد» برای تجلیل از بزرگان و مفاخر کُرد زبان در سنندج برگزار می‌شود.
وی افزود: در این کنگره که برای اولین بار است در شهر سنندج برگزار می‌شود بسیاری از بزرگان و چهرە‌های شاخص کُرد زبان در حوزە‌های هفت‌گانه هنر و علم تجلیل خواهند شد.
صیدی ادامه داد: شهرداری بعنوان یک نهاد مردمی در تمامی مناسبت ها ورویدادهای فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی در سطح شهر تمام توان خود را جهت برگزاری باشکوه وفضا سازی محیطی مناسب این رویدادها به کار خواهد گرفت.
وی گفت : با توجه به اینکه چهره های شاخص و نامدار کُرد زبان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی، علمی و … در دنیا وجود دارد قطعاً برگزاری این کنگره باعث هویت‌بخشی به فرهنگ و تمدن کردها می‌شود.
وی گفت: کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد باعث می شود که نسل جوان کُردزبان بزرگان خود را بهتر و بیشتر بشناسند.
صیدی یادآور شد: قرار است در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد ۳۰ نفر از شخصیت‌های برجسته کُردزبان تجلیل شوند البته در کنار این افراد تعداد زیادی مهمان خارجی از اقصی نقاط دنیا و همچنین مهمانانی از سراسر کشور وارد سنندج می‌شوند پس طبیعا باید شهر را آراسته و آماده پذیرایی از مهمانان این کنگره کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این کنگره انعکاس جهانی دارد من به عنوان شهردار و رئیس کمیته فضاسازی شهر این آمادگی را داریم که به بهترین شکل ممکن فضای شهر را برای حضور مهمانان این کنگره آماده کنیم.
شهردار سنندج افزود: در راستای برگزاری این کنگره، شهرداری سنندج مسئولیت احداث پارک مشاهیر کُرد را بر عهده گرفته است و قرار است پارکی که جدیدا در جوار مسجد پارک جنگلی آبیدر سنندج در حال ساخت است به عنوان پارک مشاهیر کُرد نامگذاری شود.
وی ادامه داد: مهمترین و اصلی‌ترین بخش از وظیفه ما این است که در پارک مشاهیر کُرد به صورت نمادین سردیس تعدادی از چهره‌های شاخص کُرد زبان که به دست استاد توانمند مجسمه‌سازی هادی ضیاءالدینی ساخته شده است را بر روی پایه‌هایی نصب کنیم و مطمئنا این پارک به همراه سردیس‌های آن به عنوان یادگاری ماندگار از کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد برای نسل‌های آینده می‌ماند.
صیدی سنندج گفت: مجموعه شهرداری به عنوان مسئول کمیته فضاسازی شهر چند روز مانده به شروع کنگره تمام بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون‌های شهری سطح شهر سنندج را به این کنگره اختصاص می‌دهیم که هر چه بیشتر بتوانیم این رویداد بزرگ و فاخر فرهنگی را به مردم استان اطلاع‌رسانی کنیم.
شهردار سنندج تصریح کرد: هرچند چندین سال کنگره بین‌المللی فرزانگان در کردستان برگزار ‌شد و در یاد بسیاری از مردم کُردزبان مانده است اما چندین سال است که برگزاری این کنگره متوقف شده است و مطمئنا کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که از سال گذشته به پیشنهاد استاندار کردستان در دستور کار مسئولین استان قرار گرفت می‌تواند در راستای شناساندن مشاهیر کُرد نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان کردستان مرکز ثقل کُرد زبانان در سراسر دنیا است و شهر سنندج به عنوان مرکز و پایتخت مناطق کُردنشین شناخته شده است برگزاری این کنگره در کردستان و در شهر سنندج می‌تواند هویت اصلی کردستان را برای همه یادآوری کند
لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات