هم‌اندیشی شهردار کرمان و «معاون میراث فرهنگی» سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور

هم‌اندیشی شهردار کرمان و «معاون میراث فرهنگی» سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور

شهردار کرمان با طالبیان معاونِ میراث فرهنگیِ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سیدمهران عالم زاده در دیدار با دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کل کشور به تفصیل در خصوص سه پروژه بزرگ شهرداری کرمان که در مجاورت بناهای تاریخی در دست طراحی هستند، گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن ارایه گزارشی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در مورد بازآفرینی بنای «خانه شهر»جزئیات پروژه «طراحی شهری میدان شورا» که مجموعه خانه شهر میدان شورا و بافت پیرامون آن را در بر می گیرد را نیز برای این مقام ارشد در سازمان میراث فرهنگی کشور تشریح کرد.

ارایه کلیات طرح و گزارش آخرین وضعیت طراحی شهری میدان ارگ و بافت پیرامون آن نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

همچنین شهردار کرمان در این ملاقات در خصوص طرح پارک بزرگ گردشگری که در مجاورت قلاع اردشیر و دختر در حال طراحی است با دکتر طالبیان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

گفتنی است شهردار کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرمان آنلاین، هدف از این ملاقات را تبیین سه پروژه بزرگ شهرداری کرمان و استماع نقطه نظرات متولی حفظ و احیا بناهای تاریخی کشور عنوان کرد.

عالم‌زاده افزود: سه پروژه‌ی مذکور در دوره‌ی جدید مدیریت شهری در کرمان تدوین گردیده و به جهت همجواری با بناهای شاخص تاریخی شهر کرمان، دارای حساسیت های خاص خود هستند. بنابراین می بایستی در این خصوص بین شهرداری کرمان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این زمینه تعامل کامل برقرار باشد و به همین منظور لازم دیدم که شخصا ایشان را از آخرین وضعیت طراحی و تدوین پروژه ها مطلع سازم .

لازم به ذکر است پروژه های میدان شورا، میدان ارگ و پارک گردشگری به کارفرمایی شهرداری کرمان و با راهبری مشاورین برجسته‌ی بومی و ملی تعریف گردیده‌اند.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shardavaraesmiras.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات