احیاء هویت محلات با راه‌اندازی محورهای فرهنگی

احیاء هویت محلات با راه‌اندازی محورهای فرهنگی

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان از تحول بزرگ فرهنگی محلات منطقه هشت خبر داد و گفت: احیاء هویت محلات و ارتقاء سطح مشارکت و نشاط اجتماعی هدف عمده راه‌اندازی محورهای فرهنگی محلات منطقه است.

سیدرسول هاشمیان اظهار کرد: محور فرهنگی محله بزرگ شمس‌آباد که شامل فرهنگسرای باران و ورزشگاه شهدای شمس‌آباد است نقش مهمی در افزایش سرانه فرهنگی محله خواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح‌های خوبی برای محله شمس آباد تدوین و آماده اجرا شده که البته بسیاری از این پروژه‌ها تامین اعتبار نیز شده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان تصریح کرد: مراحل ساخت و آماده سازی سالن سینمای فرهنگسرای باران  به عنوان تنها سینمای شمال شهر اصفهان بنا به درخواست‌های مکرر شهروندان محله و منطقه و با حمایت معتمدین محلی به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد محورهای فرهنگی هنری برای همه محلات منطقه، افزود: طرح احداث سالن ورزش‌های رزمی شهدای شمس‌آباد نیز در کنار سالن توپی سرپوشیده شهدای شمس‌آباد تامین اعتبار شده و در صورت تصویب نهایی مراحل اولیه اجرای آن آغاز می‌شود.

هاشمیان خاطرنشان کرد: تلاش شهرداری منطقه بر این است که این محله به عنوان الگویی مثال زدنی از مشارکت شهروندان در احیای هویت دینی و انقلابی و فرهنگی منطقه تبدیل شود.

وی با ابراز خرسندی از حسن اعتماد و مشارکت معتمدین محله شمس آباد، گفت: از بدو تاسیس معاونت فرهنگی اجتماعی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری بیشترین برنامه‌ها و رخدادهای فرهنگی هنری منطقه هشت در این محله برگزار شده که بسیاری از آنها با مشارکت فعالان محلی بوده است.

سیدرسول هاشمیان افزود: تا کنون محورهای فرهنگی سه محله از محله‌های ۱۷ گانه منطقه هشت فعال شده که شامل خانه اصفهان، مارچین و شمس آباد است و تا پایان سال جاری نیز محورهای سایر محلات معرفی و فعال خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات