افتتاح تقاطع غیر هم سطح امام حسن مجتبی(ع) زنجان/جمالی نژاد: فرآیند محوری در برنامه‌های شهری و نگاه همه جانبه کلیدواژه موفقیت در اداره شهرهاست

افتتاح تقاطع غیر هم سطح امام حسن مجتبی(ع) زنجان/جمالی نژاد: فرآیند محوری در برنامه‌های شهری و نگاه همه جانبه کلیدواژه موفقیت در اداره شهرهاست

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با تاکید بر اینکه فرآیند محوری در برنامه‌های شهری و داشتن نگاه همه جانبه کلید واژه موفقیت در اداره شهرهاست، تصریح کرد: اگر قرار است که شهرها توسعه پیدا کنند نیاز به یک نگاه عمیق و جدید و حکیمان شهری داریم .

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، مهدی جمالی نژاد که صبح پنجشنبه ششم تیرماه در مراسم افتتاح تقاطع غیر هم سطح امام حسن مجتبی(ع) زنجان سخن می گفت، اظهار کرد: وقتی مشکلات و چالش‌های شهری مطرح می‌شود، سه دسته آسیب در شهرها و روستاها و سکونتگاه‌ها وجوددارد .

وی با بیان اینکه آسیب‌های فیزیکی و کالبدی و مشکلات سیما و منظر شهری از جمله آسیب‌های موجود در شهر است، گفت: دسته دوم نیز مربوط به آسیب‌های اجتماعی و دسته سوم مربوط به آسیب‌های اقتصادی است‌ .

وی با بیان اینکه اگر با یک افق فقط یک محور را بررسی کنیم مشکلات حل نخواهد شد، تصریح کرد: اگر شهرها به شهرهای دانش‌محور تبدیل شود، باید نگاه همه جانبه داشته باشیم و همه موضوعات در آن لحاظ شود .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش مبلغ مصوب پروژه های عمرانی طرح های تملک دارایی تا پایان سال ۹۷ را ۳۵ هزار میلیاردد تومان اعلام نمود و گفت: میزان تخصیص به این بخش ۶۶درصد معادل ۲۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

افزود: بودجه مصوب عمرانی استان زنجان در سال ۹۷ حدود ۴۹۴ میلیارد تومان بود که میزان تخصیص آن۳۰۲ میلیارد تومان یعنی حدود ۶۱ درصد و میزان پرداختی از خزانه ۲۰۳ میلیارد تومان بود.

وی همچنین در زمینه واگذاری پروژه های تملک دارایی سرمایه ای به بخش غیردولتی توضیح داد: حجم کل پروژه ها۱۰ هزارو۸۴۵ مورد بود که ۹۶۸ پروژه ملی، ۹۵۴۸ پروژه استانی و ۲۱۴ پروژه ملی استانی شده بود.

وی در زمینه اعتبار سال ۹۷ این بخش گفت: اعتبار مصوب ۳۳۰۰ میلیارد تومان و اعتبار تخصیص یافته ۱۲۶۵ میلیارد تومان بود.

جمالی نژاد اضافه کرد: ۱۷۹۰ پروژه مصوبه کارگروه واگذاری را دارد، ۲۸۶۳ پروژه فرایند واگذاری را آغاز کرده اند و ۴۰۹۳ پروژه واگذاری نهایی شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه توضیح داد: در استان زنجان تعداد پروژه های این بخش ۵۸ بودکه ۳۶ پروژه ملی و ۳۰ پروژه استانی و ۲ پروژه ملی استانی شده بود و اعتبار سال ۹۷ حدود ۲۹ میلیارد تومان بود که حدود ۱۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی افزود: هر ۵۸ پروژه استان مصوبه کارگروه واگذاری را دارد و فرایند واگذاری ۴۱ پروژه آغاز شده و ۱۶۹ پروژه واگذاری نهایی شده است.

شایان ذکر است طرح تقاطع غیر همسطح امام حسن (ع) شهر زنجان با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر زنجان و مدیران ارشد استانی روز پنجشنبه ششم تیر به بهره برداری رسید و جمالی نژاد با تقدیر از پایان به موقع پل امام حسن مجتبی (ع) افزود: اعتمادسازی موجب حل بسیاری از مشکلات خواهد شد .

تقاطع غیر هم سطح امام حسن مجتبی(ع) زنجان در شمال شرق زنجان واقع در تقاطع بلوار ۲۲ بهمن، بلوار شهید دکتر شهریاری و ورودی شهرک گلشهر کاظمیه در دو محور غرب به شرق و بالعکس به همراه دوربرگردان هوایی احداث شده است که پیش بینی می شود حدود ۹۰درصد از ترافیک سنگین این منطقه را کاهش دهد.

روگذر اصلی در تراز+۱ با طول کلی ۷۲۰ متر و عرض ۲۲ متر با عرشه دال بتنی مجوف با ۶ پایه و ۵ دهانه به طولهای۲۴.۲، ۳۲،۳۲، ۲۴ و ۲۴.۲ متری جمعا به طول ۱۳۶.۶ متر و دور برگردان هوایی به طول کلی ۴۱۳ متر در غرب تقاطع با عرشه دال بتنی مجوف به طول ۲۰۰ متر و عرض ۱۰ متر شامل ۹ پایه و ۸ دهانه احداث شده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات