نیاز یک سوم منازل مشهدی ها به تخریب و بازسازی مجدد

نیاز یک سوم منازل مشهدی ها به تخریب و بازسازی مجدد

نیاز یک سوم منازل مشهدی ها به تخریب و بازسازی مجدد/رونق بخش مسکن در مشهد در صورت مشارکت وزارت راه و شهرسازی با مدیریت شهری

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: یک سوم مجموع منازل شهروندان مشهدی نیاز به تخریب و بازسازی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محسن قاضی زاده هاشمی امروز جمعه هفتم تیرماه با بیان این مطلب در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان (معماری و عمران) و صنایع سرمایشی و گرمایشی که در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع بدمسکنی و مسکن غیراستاندارد معضلی است که باید حل شود. هم اکنون ۴۰ درصد مشهد را بافت فرسوده تشکیل می دهد. این یعنی یک سوم منازل شهروندان مشهدی باید تخریب و بازسازی شود و خود بازار بزرگی است که اگر وزارت راه و شهرسازی به کمک مدیریت شهری مشهد آید، می توان به نتایج خوبی دست یافت.
وی به اجرای طرح بازآفرینی شهری در همین زمینه اشاره کرد و گفت: البته نباید طرح در قالب یکی ۲ محله تعریف شود. بلکه باید تبدیل به خدمتی برای مردم گردد.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به وضعیت کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در شرایطی که تجارت با محدودیت همراه است، چشم همگان به پیشرانی صنعت ساختمان است. صنعتی بومی که تقریبا مواد اولیه، نیروی کار و خدمات فنی آن را می توان از داخل تامین کرد.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به نیاز بازار به مسکن، بیان کرد: این بخش باید تحرک لازم به اقتصاد کشور را بدهد چرا که کارکرد اقتصادی اجتماعی دارد.
وی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان را راهکاری برای کمک به این مهم دانست و بیان کرد: دولت باید به بازار مسکن ورود جدی کند و محصولات این صنعت نیز در عین حال باید به روزرسانی شود.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات