منطقه ۱۱ از پتانسیل های خوبی برای افزایش  ...

منطقه ۱۱ از پتانسیل های خوبی برای افزایش ...

منطقه ۱۱ از پتانسیل های خوبی برای افزایش پیاده‌مداری برخوردار است/ اثرگذاری نگاه و نظرات مردمی امری واجب در اجرای پروژه های شهری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا صبح امروز و در حاشیه محله‌گردی منطقه ۱۱ به گفتگو با خبرنگار ما پرداخت و اظهارکرد: با توجه به نگاه متوازن و عدالت‌محور شورای پنجم شهر مشهد به تمامی مناطق شهری، اعم از کم‌برخوردار و برخوردار، طرح جمعه های محله‌گردی در تمامی محلات انجام خواهد شد.

مهدی‌نیا با بیان اینکه منطقه ۱۱ شهرداری مشهد از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است، گفت: بخشی از بازدید امروز به محله ارمغان که یکی از زیرمحله های فارغ‌التحصیلان است، اختصاص یافت؛ متاسفانه برخی از مناطق شهری ما با توجه به سابقه قدیمی، علی‌رغم اینکه در موقعیت مکانی خوبی هستند ولی دچار عقب‌ماندگی تاریخی شده‌اند و به لحاظ اقتصادی اقتصادی و اجتماعی ممکن است در تناسب با بافت های اطراف خود نباشند.

وی افزود: محلاتی همچون ارمغان، نهضت و یوسفیه از جمله این مناطق هستند که در ادامه طرح جمعه های محله‌گردی بازدید خواهیم داشت؛ نسبت به این مناطق باید نگاه ویژه‌تری داشته باشیم تا شرایط بهتری ایجاد شود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با اشاره به گفتگوی مستقیم انجام شده با شورای اجتماعی محله ارمغان و ساکنین در این بازدید، خاطرنشان کرد: ارتباطات مستقیم و نزدیک این‌چنینی اشراف بیشتری از شرایط حاکم را به دست می‌دهد.

مهدی‌نیا با اشاره به پیش‌بینی و اجرای دو پروژه بزرگ شهری در این محدوده، تقاطع غیرهمسطح امام‌علی(ع) و پارک چهل‌بازه و اراضی اطراف آن، گفت: نگاه و نظرات مردم محلی در این پروژه‌ها باید ریزش داشته باشد و ترتیب اثر داده شود.

وی که پیشتر رئیس کمیته نظارتی منطقه ۱۱ شهرداری نیز بوده، گفت: اتصال بلوار شهید فخرایی به بلوار وکیل‌آباد یکی از خواسته‌ها و مطالبات عمده ساکنان منطقه از شهرداری بود که در جلسات مطرح می‌شد لذا اجرای این طرح در کمیته نظارتی به تصویب رسید و خوشبختانه با تلاش های انجام شده شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در بخش پایانی صحبت های خود به ظرفیت های ویژه منطقه به منظور افزایش نقش پیاده‌محوری، خاطرنشان کرد: پیشنهادهای مختلفی برای احداث پیاده‌راه‌ها و آرامسازی های ترافیک مطرح شده و امیدواریم این پیشنهادات در تصمیم‌سازی‌های بحث افزایش پیاده‌مداری موثر باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات