انتقال ایستگاه‌های اتوبوس از مرکز شهر طی ۲۰ روزآینده

انتقال ایستگاه‌های اتوبوس از مرکز شهر طی ۲۰ روزآینده

مهدی زندیه‌وکیلی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی ، بیان کرد: در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، طرح جامع ترافیک اراک که در سال ۸۶ تهیه و در سال ۸۹ به تصویب رسیده بود پس از بازنگری انجام شده، توسط مشاور ارائه شد.
وی گفت: طرح به دلیل لحاظ نشدن برخی از مباحث مرتبط با آلودگی هوای اراک و وجود ایراداتی به کمیته فنی ارجاع شد تا پس از رفع ایرادات و اصلاح مجدد در جلسه شورای ترافیک استان مطرح، بررسی و تصویب شود که پس از تصویب طرح جامع شهر اراک، به مرحله اجرا می‌رسد.
زندیه‌وکیلی با اشاره طرح موضوع ایجاد توقفگاه‌های بین‌راهی توسط وزارت راه و شهرسازی افزود: در این جلسه مقرر شد هر شهرستان یک توقفگاه ایجاد کند، همچنین بحث حمل و نقل عمومی شهر اراک و ایستگاه‌های اتوبوس نیز مطرح شد.
وی افزود: براساس تصمیم و مصوبه شورای ترافیک استان، ایستگاه‌های اتوبوس مرکز شهر اراک باید به نقاط دیگری منتقل می‌شدند تا اتوبوس‌ها در مرکز شهر توقف نداشته باشند. متاسفانه در مقطعی، شهرداری بدون مجوز شورا ضمن عدم اجرای این مصوبه، اقدامات دیگری انجام داد، اما در این جلسه مقرر شد، شهرداری بررسی‌های لازم را در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی و محل ایستگاه‌های اتوبوس انجام دهند و در صورت نیاز با اعمال تجدیدنظر، طرح نهایی را به شورا ارائه کند.
معاون استاندار گفت: شهرداری در این راستا ۲۰ روز فرصت دارد که نواقص برطرف و ایستگاه‌های مرکز شهر را به نقاط دیگر منتقل کند تا طرح اتوبوسرانی مورد نیاز اراک اجرایی شود.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات