رفع تصرف هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه جاجرود

سرپرست امور منابع آب شمیرانات از رفع تصرف هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه جاجرود در منطقه آهار، نیکنام ده و رودک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب های سطحی و واحد حقوقی این امور حدود هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه  جاجرود با اخذ دستور قضایی رفع تصرف گردید.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای قانون توزیع عادلانه آب و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شد، ادامه داد: در این عملیات با تخریب پل ها و دیوار کشی ها، اتاقک ها، آلاچیق ها و بناها؛ آزاد سازی بخشی از بستر و حریم مجاری آب های سطحی در مناطق مذکور صورت گرفت.

حبیبی همچنین تصریح کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آب های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها، گروه گشت و بازرسی این امور به طور مداوم در منطقه در حال گشت زنی بوده و به محض کشف هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز فوراً اقدامات لازم جهت رفع تصرف صورت می گیرد.

سرپرست امور منابع آب شمیرانات یادآور شد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفین جهت رفع تخلف داده می شود و در صورت بی توجهی به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می شود زیرا رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه سفره های زیرزمینی می باشدکه باید از آن ها به عنوان انفال حفاظت کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات