رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه جاجرود

رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه جاجرود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "راما حبیبی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب‌های سطحی و واحد حقوقی این امور حدود هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه جاجرود با دستور قضایی رفع تصرف شد.
وی با بیان اینکه این اقدام در راستای قانون توزیع عادلانه آب و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شد، ادامه داد: در این عملیات با تخریب پل‌ها و دیوار کشی‌ها، اتاقک‌ها، آلاچیق‌ها و بناهای غیرمجاز، آزادسازی بخشی از بستر و حریم مجاری آب‌های سطحی در مناطق مذکور صورت گرفت.
حبیبی همچنین تصریح کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها، گروه گشت و بازرسی این امور به‌طور مداوم در منطقه در حال گشت‌زنی بوده و به محض مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز فوراً اقدام لازم جهت رفع تصرف صورت می‌گیرد.
سرپرست امور منابع آب شمیرانات یادآور شد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفان جهت رفع تخلف داده می‌شود و در صورت بی‌توجهی به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام خواهد شد.
وی تاکید کرد: رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب شرب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی است که باید از آنها به‌عنوان انفال حفاظت کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات