فیلم سینمایی «آقای شهردار» با محوریت زندگی شهید مهدی باکری تولید می شود

فیلم سینمایی «آقای شهردار» با محوریت زندگی شهید مهدی باکری تولید می شود

به گزارش شهریار ، تولید فیلم سینمایی «آقای شهردار» امروز در صحن یکصد و سی امین جلسه علنی شورای شهر تبریز مطرح و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

ایرج شهین باهر در حاشیه جلسه این هفته شورای شهر و در تشریح جزئیات این لایحه گفت: این فیلم با نویسندگی و کارگردانی حسن نجفی، به بررسی ابعاد مختلف شخصیتی شهید مهدی باکری به عنوان یکی از الگوهای قابل طرح برای نسل امروز و یکی از اسطوره های ایثار و مقاومت می پردازد.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه تولید این فیلم از ابعاد مختلف دارای اهمیت است، تصریح کرد: اعتقاد داریم هر اقدامی که در راستای بزرگداشت نام شهدا به ویژه شهید باکری باشد، ارزشمند بوده و باید شخصیت این شهید والامقام به نسل جدید معرفی شود .

او یادآور شد: در داستان این فیلم در عین اشاره به تلاش ها، ایثارگری ها و نقش تاثیرگذار شهید باکری در جنگ تحمیلی عمدتا خدمات وی در کسوت شهرداری تبیین و تشریح می شود.

شهین باهر گفت: مقایسه تنگناهایی که شهید باکری در زمان تصدی مسئولیت شهرداری با آن مواجه بود با مشکلاتی که در شرایط اقتصادی کنونی کشور گریبانگیر شهرداری ها است مورد تاکید این فیلم خواهد بود.

شهردار تبریز همچنین تشریح کرد: در فیلم سینمایی آقای شهردار در کنار بازیگران حرفه ای، عمدتا از هنرمندان تبریز و استان بهره گرفته می شود و عمده مراحل تولید آن در شهر تبریز بوده تا اماکن عمومی، آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهر به تصویر کشیده شود.

طبق وعده کارگردان فیلم، تلاش می شود این اثر سینمایی برای حضور و شرکت در جشنواره فجر امسال آماده شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات